LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Mynta - 9 februari 2012 09:36

 


Blev då äntligen färdig med det som jagat mig i nån vecka nu - sorterandet av "viktiga papper".

Finns det något tråkigare? Och mer tidsödande??? Tar ju flera timmar!

Men det blir lite roligare med hjälp av en manuell pappersstrimlare...


Mitt slit resulterade i två tjusiga, välsorterade hängmappsarkiv:


 


- Wow!

Undras bara hur länge det håller sig såhär välordnat...


Det växer och gror runtom mig.

(Både skit & växter, känns det som.)


   


Lökväxter verkar trivas hos mig...


Olivträdet har fällt nästan alla sina blad, men det kommer nya.

Till min stora lättnad.


 


Hemtrevnaden i köket ser liiite missnöjd och slak ut - för lite ljus, måntro?


 


Här kommer då svaret på vad som var på gång i det förra inlägget:

(Visst ÄR det spännande???)


   


Den vita plastformen med is i, skulle ju bli till en islykta!

Jo - det finns faktiskt färdiga formar att köpa för sånt!!!

Jag köpte min för en herrans massa år sedan, av en tjej som sålde tårt- och kakgrejor...den är faktiskt jättefin!

Hade ju glömt att jag hade den, men blev påmind när hönsens vattenskål frös till is vareviga dag i hönsgården...


Så.

Då var världens mest innehållsrika & givande inlägg publicerat.

VAD skulle ni gjort utan detta?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards