LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Mynta - 7 februari 2012 10:07

 


Jag har fyndat fler trasmattor till köket.

En hittade jag i vår egen källare, och ytterligare två för 30 kronor styck

 hittade jag i butiken i vilken jag gjorde gårdagens veckohandling!

Nu ligger de och överlappar varann i köket - men där är plats för fler!

Jakten går vidare.


När det är såhär kallt (just nu är det minus 15 grader ute...), så får man passa på att utnyttja minusgraderna:


 


Vädret är perfekt för vädring av yllefiltar!

Och jag har kommit på att hammocken fungerar som ett suveränt vädringsställ vintertid!!!


Man kan även passa på att göra hemliga projekt...


 


...och vad händer HÄR, då?

Ni ska få se.

Förhoppningsvis.


Några som man ABSOLUT inte får glömma när det är såhär kallt, är vildfåglarna!

Vår förra fågelmatare kapsejsade i kylan, så jag fick köpa en ny & bättre:


 


Fyllde den nu på morgonen, samt hängde ut en massa talgbollar till de små (och en del större) liven.


Inomhus läses det, bl a.

Senaste besöket på biblioteket gav bl a dessa böcker:


 


De två översta är från bibblan, den understa är min egen.


Alla tre (plus en till som heter Påtår), ingår i en serie som heter Kyrkkaffeserien (Libris).

Jag älskar dem!

Böckerna varvar recept (VÄL beprövade sådana !) och handarbetsbeskrivningar med nedslag i olika församlingshem och samlingslokaler, där människor träffas och gör saker TILLSAMMANS.

 Man får i sig lite kulturhistoria, värme och inspiration; allt på samma gång!

 Jag rekommenderar verkligen dessa böcker - de är riktiga mysböcker, enligt mig!!


Någon som INTE myser just nu, är basilikan som jag har i köket - jag tror den fryser llite...


 


I skrivande stund har vi 15 plusgrader i köket - jag får nog flytta ut den i något utav vardagsrumsfönsterna,

 där det är lite bättre värme!


Och så får jag nog sätta igång nåt bak av nåt slag.

(Jepp - något ur Kyrkkaffeböckerna!)

Ugnen behöver nämligen sättas igång för att sprida lite värme...


Förresten - igår var det ju veggo-måndag hemma hos oss igen, och då gjorde jag en jättegod kvällsmiddag,

som jag ju bara måste dela med mig av:


 


- För det var jättegott!

(Tycker Tina Nordström & jag, eller nåt?)


Spagetti med mustig linssås.


Här hittar ni receptet.


- Å NO skä jä bäääje noee!!!


(Fonetisk danska för "Och NU ska jag baka något!!!")


Man har inte roligare än man gör sig, heter det ju.

Och JAG är rolig.

(Fråga inte våra barn, bara.)

(Och inte maken heller, för den delen.)

(Äsch, skit i det . Fråga inte NÅGON.)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards