LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Mynta - 2 februari 2012 08:15


 


Jepp - vi tar det kallt härnere på de sydligare breddgraderna...


Men de flesta molnen har försvunnit, och vi får se solen allt oftare.

Det börjar glimma någonstans inuti. Längtar tills det tar sig. Tills glöden sätter igång på riktigt.


Men somliga är glada och glöder ändå.

Bara de får nåt gott...


 


...men glöda kan ju JAG OCKSÅ!!!


När jag får nåt gott, alltså.

Och det har jag fått.

Eller rättare sagt; DET HAR JAG LAGAT ÅT MIG SJÄLV (och resten av packet):


             


Kassler Caprese (kassler som varvas med tomat & mozzarella, som sedan "gräddas" i ugnen), basilikapotatis, steklök innan skalning = ska bli till ciderbrässerade kotletter (JÄTTEGOTT!!!), pressad potatis ( en variant av kokt potatis som VERKLIGEN förtjänar en revival!!!), svamplasagne under tillagning...GOTTT!!!


De här rätterna förtjänar att repriseras!


Jag hjärtar livet.


 


...och ibland känns det faktiskt som om det vore ömsesidigt.


Jag njuter sålänge det varar.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards