LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Mynta - 24 januari 2012 09:17


Känner ju att jag måste visa vad min planerade ICA Basic-handling resulterade i, igår:


 


Detta släpade jag hem!

ICA Basic-varorna syns i mitten.

Inte så många som jag hade tänkt mig, dock. Lokala ICA-handlaren hade slut på många av varorna.

Blev faktiskt rätt besviken.

Kvittot blev därför såhär:


 


Dyrare än beräknat, alltså.

Visserligen handlade jag mat för två dagar till (lörd & sönd), samt nåt schampo, disktrasor, gröna växter, men jag tyckte ändå att totalsumman drog iväg lite väl mycket.

Ska köra till ett annat ICA nästa vecka - tror de har fler ICA Basic-varor i sotimentet, där!


Gröna växter, ja...måste ha nåt fint att titta på när jag sitter vid matbordet.

 Satsade på något som inte kostade så mycket, men som är tänkt att vara länge, om jag sköter det väl:


 


Tre miniväxter som jag satte tillsammans i en kruka:


 


- Känns grönt & fräscht!


Passade även på att plantera om Saint Paulia-skotten som jag fick av gräddbullens uppfödare i höstas:


 


Igår var ju vår vegetariska måndag, och då gjorde jag en alldeles ny sallad åt oss,

 efter ett recept från ICA Buffé; Gurk- och blomkålssallad.

Gav en helt ny smakupplevelse.

 Lite cool, faktiskt!


 


Skulle du få för dig att göra den nån gång, så uteslut INTE de rostade sesamfröna - det var liksom DE som gjorde hela smakupplevelsen (enligt mej, då!) - brytningen mot den syrliga dressingen blev mycket intressant!

Gav mersmak.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards