LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Mynta - 13 januari 2012 11:25


 


Mörkret tär på mig. Alla dessa grå dagar med sitt regnande och blåsande. Bilden ovan är tagen ca kl 12 mitt på dagen. Mörkt och föga inspirerande - varken inomhus eller utomhus. Igår stormade det återigen. Regnade samtidigt - syns på fönsterrutorna på bilden...


Hönsen har inte så roligt, de heller:


 


Dagar som dessa väljer de att stanna inne i hönshuset. Hade jag också gjort om jag vore höna.

Fast det värps faktiskt rätt så bra därute, ändå:


 


Dagsransonen ser ut så här! NÄSTAN varje dag.


Men man ska inte förbanna mörkret, sägs det ju. Tänd ett ljus istället.


 


Så det gör jag. Försöker roa mig bäst jag kan.

Tar fram en massa UFO:n, och väljer det som jag är mest sugen på:


 


Igår valde jag att fortsätta på min sjal.


Fick besök:


 


Men han fick inget Gevalia...


Tog en sväng till bibblan för att lämna böcker. Lånade nya:


 


Blev lite blandat bandat.


På kvällen lagades det en Billiga Veckan-middag:


 


Fransk köttgryta (fläskköttsbaserad) med kokt potatis. Inte alls dum! Prova, vetja! Recept hittar du här.


Tro det eller ej - men just NU skiner solen!!!

Tänker omedelbart kasta mig ut med gräddbullen.

Goodbaj.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards