LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Mynta - 10 januari 2012 09:43


...även när det är för mycket månad kvar av lönen...


Men det går ju faktiskt att äta bra, även om kassan är skral. Anser jag.


 


En av mina två matkassar som jag släpade hem igår.

(Finn två fel; den urdruckna kaffekoppen (!) som hamnat där, eftersom jag drack morgonkaffet i bilen på väg till matbutiken (lämnat dottern vid tåget först). De fyra otvättade (och värpvarma♥) äggen kom direkt från hönshuset, då  jag gick en runda till hönsen efter att jag parkerat bilen på uppfarten...)


Jag handlade efter det här menyförslaget:


 


ICA:s Billiga Veckan-meny. Återigen. Har jag ju tjatat om förut här i bloggen.

Men jag tycker det funkar alldeles utomordentligt bra.

 Som en färdig matkasse, men man får själv shoppa samt släpa.

 Helt OK, enligt mig. Jag vill nämligen SJÄLV välja ut mina råvaror.


Kvittot såg ut såhär:


 


Middag för fyra personer i fem dagar. Ingen dålig mat, alls.

 OK, jag pantade jul-läsken och erhöll 45 kronor, men ändå!

Klart godkänt.


I år vill jag försöka samla familjen kring bordet lite oftare. Vi har varit väldigt dåliga på att äta tillsammans den sista tiden - alla har haft olika tider om dagarna, som har varit svåra att sammanföra.

 Men om vi anstränger oss lite mer i år, så kan vi kanske få ihop det...?


 


Vi åt bra mat på vår bröllopsdag, också.


 


Maken och jag (och gräddbullen, ser det ut som...) kockade tillsammans i köket.

Det blev briefyllda, parmainlindade fläskfiléer, klyftpotatis och balsamicosås till middagen.

Receptet kom INTE från Billiga Veckan...


Men som sagt - bra mat behöver alls icke vara dyr:


 


För 10 kronor får man i sig en hel del nyttigt.

- Goooda grejor!!!


(Kål i alla former är något av det bästa jag vet - mycket mat för liten peng, också!)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards