LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Mynta - 5 januari 2012 21:57


...har jag uthärdat tillsammans med denna skapelse.

Och han med mig.

Ingen lätt match.

Faktiskt.


 


Vi fann varandra ofrivilligt.

(Året var 1986  - det dröjde tills 1993 innan vi gifte oss)

Vi var båda ute i andra ärenden. Stötte samman, började prata (föll för hans fantastiska ögon och ständigt uppåtgående mungipor....), jag hade bråttom (plötsligt tappat kontakten med väninnan som sonderade terrängen på storastadens övriga discon...  :) ), han övertalade mig till dans till en låt som vi båda INTE tyckte  om ( "Say You Say Me" med Lionel Ritchie) (Kräääk). Tvångsdansade mig igenom låten tillsammans med honom (medan vi hade ögonkontakt och förstod att detta gjorde vi båda enbart för att vi gillade vad vi MÖTT - INTE låten!!!).


Vi bytte telefonnummmer (båda pluggade i Lund, visade det sig...men träffades nu på disco i Helsingborg!?)

Ödet, my friends. Ödet.

Vi är VÄLDIGT olika.

Han är ingenjör - jag är en drömmande estet lååångt ut i fingerspetsarna. Allergisk mot siffror.

Han är logisk. Jag är VÄLDIGT ologisk. Hittar liksom oväntade lösningar. Vilket gör att vi går på varandras nerver.

Vi måste liksom hela tiden överbevisa varann om motsatsen. Jobbigt i längden, faktiskt. Men fantastiskt lärorikt.

Både vad gäller ödmjukhet och kunskap.


Jag vill ha ORDNING. Han vet inte vad ordet ordning BETYDER. Toleransnivåerna kraschar, så att säga. TOTALLY.

46 år gammal , på det 47:nde, förstår jag, att jag ska låta bli att röja upp efter honom.

Efter x antal raseriutbrott från sistnämnde, börjar han förstå att det kanske kan vara skönt att röja undan lite,

så att man kan HITTA saker... 

Men med åren har vi insett och uppskattat varandras olika kvaliteter - vi kompletterar ju faktiskt varann!!!


Även om jag hur många gånger som helst skulle kunna tänkt mig att slå något VÄLDIGT hårt mot hans nacke, eller velat strypa honom lååångsamt,

så har han alltid haft sitt avväpnande fniss och leende ögon som motvapen.

Tur för honom.

Och tur för mig.

Tack, Anders.

Vi pallar några år till, va?


Lite gemensamma låtminnen:

(som vi kan enas om - Anders är f d punkare, och jag värsta soul- och melodisk-rock-freaket...)   :















Av Mynta - 5 januari 2012 11:52


Advensstjärnorna packades ner för den här gången.

Ljuset från dem skulle ersättas.


Fick en briljant (?) idé.

- Kan man rita mönster på  glödlampor?


Det kunde man!


 


Gillar ju kurbits, så det fick bli en kurbitsinspirerad blomma.

Ritade enbart på ena sidan, annars skulle ju mönsterna ha "blandats ihop", eftersom glödlampan är genomskinlig.


Tände lampan på kvällen:


 


- Blev väl rätt så kul?


Och nu drar jag nåt gammalt över mig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards