LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Utrensning

Av Mynta - 29 december 2011 08:15

 


I vanlig ordning blev jag kraftigt tomte- och rödfärgsallergisk redan på annandagen...

- vilken tur då, att jag råkade hitta lite icke-röda samt tomtebefriade pryttlar

på loppis igår!



Hyacinter har jag kvar, och DEM gillar jag!

En av hyacinterna fick därför en ny bostad idag.

En bostad a´ 10 kronor.


På loppisen hittade jag även en liten kopparform:


 


Jag har ett konstigt förhållande till hästar.

Inte alls ridintresserad, och har aldrig önskat mig en egen häst. Nej, hästar får gärna befinna sig på andra sidan av ett stängsel...men VACKRA är de!

Så jag har under årens lopp samlat på mig en hel del hästfigurer i alla möjliga former och färger.

Lite udda, sådär, kanske.


Kopparformen ovan mäter inte mer än ca 9-10cm i diameter,

så den är jättegullig i storleken, liksom.

 Men jag gillar inte koppar. Sorry.


Så titta bort nu, alla känsliga kopparälskare:


 


Formen fick nämligen en liten makeover i form av svart sprayfärg.

Tycker den blev SKITFIN!

Nu hänger den bland broderier, disktrasor och pärlplattor inne på väggen i vårt TV-rum.


Jag hittade även en jättevacker kniv - perfekt till ostbrickor m m...


 


...samt även ett "nytt" brickband till alla våra brickor i köket:


 


I love kurbits!


Sedan till själva FINALEN på  loppisrundan:


 


- KOLLA!!!

 

Jag hittade en PRECIS LIKADAN string-piedestal som Persilja har!

SOM jag har suktat efter denna piedestal - har t o m hotat med att sno den från henne!

Och så bara liksom stod den där på golvet på loppisen. Blev nästan lite knäsvag!

Jag menar - hur stor kan egentligen sannolikheten vara

att jag skulle stöta på en precis likadan?


Måste nog köpa en lott imorgon, eller nåt...


När jag kom hem från loppisrundan hade posten varit här.

Bland all annan reklam i brevlådan utmärkte sig det här urvackra kuvertet

 från Bonniers Bokklubb:


   


Visst är det vackert???


Det fick mig att längta ÄNNU mer efter våren och ljuset!!! 


Förresten, har ni märkt att jag även rensat bort reklamen på min blogg?

 

- Skööönt!!!


  

 
 
Persilja

Persilja

29 december 2011 11:00

Kul! Jag vet ju hur lång tid du sökt. Ibland har min blivit övertalig och då har jag varit på vippen att posta den till dig. Men nu har jag den i sovrummet med en monstera på och den och jag trivs just nu utmärkt. Vad blir det i din? En karlbergare? Tack för fina julkortet med egnehändigt bankad plåt. Värmde. Pöss.

http://blogg.familyliving.se/persiljashus

 
Jenny

Jenny

29 december 2011 20:26

Grattis till alla fina fynd på loppisrundan! Idén att spraya kopparen var smart - mycket finare än originalet :)

http://hallongumman.blogspot.com

 
Ingen bild

Sis

29 december 2011 20:28

"ostbrickekniven" kan du ta med dig på lördag och sen glömma den hos mig...
Jadu...det där med hästar visste jag ju att det roade dig...speciellt de från de sydsvenska "Ridthhoooooousen"! Fråga Sally hon vet precis var de ligger!

Längtar efter dig!

 
Ingen bild

Mynta

30 december 2011 00:08

Persilja: Oh Guud! Har du varit nära att posta den till mig!!!??? Tur att jag inte vetat... :)
Min har redan som du gissat, fått en Karlbergare i sig...den står i fönstret i TV-rummet - det ut mot bygatan. Som en smäck, liksom!
Jättenöjd!!!! Bankat? Nej - etsat. Hmpf.♥

Jenny: Visst blev min kopparhäst snygg??? Just nu är jag sugen på att pimpa den ytterligare...går och sneglar lite på den varenda gång jag passerar...

Sis: Ha! Fetglöm.
Jag vet preciiis var de där skånska (danska?)rieth-houssseeen ligger. Jag var med och hämtade när du hade ridit Benice. Och/eller Manno.(FAAAN vilket minne man har!!!!)
Kommer snart till ett hus (rieth-housss?) nära dig. Beware. Far åt H.

 
charlotte

charlotte

30 december 2011 08:34

Vilka loppisfynd!! Hästar ska ridas, får väl erkänna att jag äger en massa plasthästar, stenhästar och andra hästar sedan min tid som ryttarinna... det var tider det och väldans länge sedan. Varje vår när jag känner doften av mylla sätter mitt ridbegär in, trots det har jag inte suttit på en häst på 21 år! För hur bär man sig åt när höet tar knäcken på näsan min?!
Trist är jag också, varken roliga loppis fynd eller annat, men jag syr på en kjol! Det du! Det var inte igår jag satt saxen i ett tyg för att sy kläder. Däremot har jag lagt ner bloggen min, på obestämd tid. Jag kanske kommer tillbaka med nya tag, bara jag kan bestämma mig för hur jag vill ha det.
Gott Nytt År! Hoppas att 2012 ska innebära en massa härliga loppisfynd och underbara blogginlägg hos dig. Kramen.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda Jönsson

30 december 2011 09:44

Fascinerande att Bonniers vet att du heter Mynta! :-P

Jag som skulle stickat en massa den jul har inte gjort en maska, inte virkat en maska ens. Jag får skylla på att snuttalina fick en trevlig förkylning och ögoninflammation i julklapp. Men nu verkar sjukstugan över för denna gång!

 
Ingen bild

Mynta

30 december 2011 11:12

Charlotte: Men kan du inte liksom bara rida UTOMHUS? Alltså, att du bara RIDER, men utan stallvistelse före och efter...?
Jag borde OCKSÅ sy kjol(-ar)! Köpte en massa kjoltyg förra året, som jag FORTFARANDE inte satt saxen i...men nu inspirerade du ju mig till att börja? (bara gummibandsvarianter, tänkte jag - inget avancerat!).

GOTT NYTT ÅR till dig med - med eller utan blogg!!! :)

Linda: Jodå - Bonniers verkar läsa en massa skitbloggar...

Stackars Snuttalina! I julklapp och allt! Skönt att det är över, dock.
...och DÅ måste du ju sätta igång med garnet!!! :)
GOTT NYTT ÅR!!!

 
Ingen bild

Linda Jönsson

30 december 2011 12:44

tänkte sätta mig idag men hittar inte mönstret på lenas mössa *letar letar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards