LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Mynta - 27 september 2011 08:46

 

Och vad skulle jag nu med alla mina plockade rönnbär

och slaktade lampskärm till???

Jo - jag skulle ju göra en rönnbärskrona, modell 2011!

En modern variant, liksom:


 

Givetvis skulle den ha lite konservburksplåt på sig också...


Det blev en himla massa rönnbär över, som jag inte visste vad jag skulle göra av, så de fick bli till  höstpynt lite här och där.


 

 På matbordet...


 

...och i köksfönstret.


För övrigt ser det ut som om vi har en alien i vårt kylskåp:


 

- Eller hur?


Men det är ju min hopkoksinläggning av de gröna tomaterna - jag blev skitnöjd!! Härlig smak av ingefära, ättika, lök och vitlök!


På tal om mat:


 

Gårdagens pasta och överblivna biff blev SUVERÄNT mycket godare med gräddstuvade kantareller "on top"!!! Min privata lyxlunch igår.


Klart man måste belöna sig, när man är så flitig med målarpenseln:


 


Dörren på baksidan av huset, ut mot däcket, har nämligen också blivit målad...



...och så har även ca 12 meter (!!!) staket ut mot hagen...


  


...fönster- och dörrkarm på ena toan har fått en släng av vitt...



 

...och medan jag stått där utomhus med penseln i handen,

 har tranorna passat på att ge sig av mot sydligare breddgrader.

 De kom i MÄNGDER, rakt ovanför mitt huvud.

Det var ett himla "tutande" när de kom - mäktigt!

Ses nästa vår, hörni!


Men jag tycker de kunde stannat kvar åtminstone den här veckan ut,

 för vi har blivit belönade med riktigt härligt sensommarväder!


Temperaturer strax över 20-strecket känns skönt, med tanke på den usla sommar vi har haft här nere!


 

Tycker det riktigt SYNS hur sensomrigt och varmt det är på de här bilderna från däcket, eller hur?


   

Uteväxterna stormtrivs!


Några andra som också trivs är vår lilla (stora?) hönsfamilj:


 

De trivs som allra bäst när man kommer ut med rester från köket - här blev det överblivna tacoskal från helgen...mumsfilibabba!






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards