LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Envis

Av Mynta - 7 augusti 2011 22:46

 

- Ha!


IDAG fick jag se honom - och hela hans familj också, tror jag!

Mycket trevligt att äntligen få träffas.


Blir nog fler besök framöver, misstänker jag!

 
 
Charlotte

Charlotte

8 augusti 2011 11:16

Jaså det var där de gömt sig familjen Kantarell! Kan man göra svamphundar av bullterriers? Hade i tankne Sigge Svamphund som hittar svamp så det räcker och blir över om man har en svamphund kanske man hittar fler än EN svamp som jag gjorde ;)

Nu är frågan: virka kuddar i passande färg till balkongmöblerna eller köpa prickiga på Rusta? Om det inte fins lila kvar så blir det virkning... håll tummarna att de prickiga inte är slut ÄN... nu ska jag iväg och fika med en kompis från kören. Lovar att soffan och det övriga kommer på foto i min blogg. Så visst ska du få se! Äntligen är jag igång igen med hantverkstankarna... allt kanske inte behöver innehålla sång i livet ;)
Om du fick välja bara EN låt i körsammanhang vilken skulle du välja då som din favorit?
Ha en fortsatt fin sommar (sensommar är det kanske?)

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

9 augusti 2011 09:48

Charlotte:
INgen aning, faktiskt - men jag tror ju nästan att man skulle kunna göra svamphundar av vilken ras som helst...
Vi tar aldrig med Fru Gräddbulle när vi plockar svamp, eftersom hon alltid envisas med att streta emot åt det ANDRA hållet mot vad VI tänkt (gäller överallt). Sedan är hon inte så tålmodig heller; vill hela tiden VIDARE; har inte tid att stanna någonstans en längre stund. Hon är INGEN svampplockarhund!!! :)

Jag tycker ju garanterat att du ska satsa på VIRKADE kuddar tilll balkongen!Brodera sedan något fint på dem...det blir ju UNIKA kuddar - något som ingen annan har - helt annat än Rustas!!!

Åh Guuud - kan INTE välja EN låt som favorit i körsammanhang...men jag gissar att det i alla fall blir någon av Kirk Franklin, i så fall...SKITSVÅRT att välja!!!

Ha själv en skön fortsättning på augusti (sommar som sensommar...)! Kram!

 
winnerhorse

winnerhorse

9 augusti 2011 22:17

Men så kul att du fick stifta bekantskap med herr kantarell! det fick ju min väninna och jag också göra, med den skånska varianten när vi var nere på österlen. Något ska man ha för att stå ut i ett pyttelitet hus med ösregn nästan vareviga dag.

Då vi fatsnade i regnet och den tillhörande lätt snopna och lamslagna attityden, ( inga stränder och salta bad!!) tog jag mig inte vidare till ditt lilla hus på prärien;) Men vi har tomten kvar. När andan faller på och pengarna ramlar ned över oss då jädrar ska vi bygga!

Hoppas du får en fin fortsättning av vad som återstår av sommaren!

http://www.winnerhorse.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mynta

10 augusti 2011 20:24

Winnerhorse:
Ja - vilket semesterväder Skåne (och Småland?) har bjudit på i sommar! Har du semester kvar, så att du hinner få känna på hur sol och värme känns, innan det är dags att börja jobba igen?
Tror inte det är många skåningar som hunnit med att få sin "soldos" att tanka höst- och vinterbatterierna med...risk för en deppig och gnällig höst härnere, alltså... :(

Önskar dig också en fortsatt fin fortsättning (med soool!!!) på (semester?) och sensommar - kram!

 
Ingen bild

Persilja

12 augusti 2011 11:39

MUMS!!!!!!
Mumselimums!
Mumsmums!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards