LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Mynta - 11 juli 2011 11:39


NU först blommar min Klematis!  

Jag har väntat på den ett tag nu...planterade ju den förra sensommaren utanför ena hörnet av hönsgården.


Min tanke var ju att den skulle klättra uppför hönsnätet, och bidra med lite försköning...där är ju gott om klättermöjligheter, kan man ju säga!

Nu har den kommit igång lite, verkar det som,

 men den är fortfarande lite klen. 


  I tittskåpet utanför ytterdörren står nu en gammal olivburk med Renfana och Citronmeliss i. Jag gillar Renfanan jättemycket!

Faktiskt så mycket, att jag ett år plockade massvis med små buketter som jag sedan hängde upponer på rad längs gardinstången i köksfönstret,

och hade dem istället för gardin!

De hängde där sedan hela hösten och lyste gula och fina (samt bidrog till att hålla en hel del flugor och insekter borta - de skyr faktiskt Renfanan!).


  Är det förresten någon mer än jag som fortfarande

 har sina Penséer från i våras kvar?


 Kolla så fina mina fortfarande är! I fönsterlådorna ut mot bygatan frodas de ännu (norrsidan)...jag har inte hjärta att ta bort dem för att ersätta dem med nått nytt!


  Annars går min treveckorssemester mot sitt slut.

 Har kvar två skälvande dagar.

Försöker få gjort lite nyttigheter varje dag innan karusellen sätter igång igen.

Igår blev det till att frosta av vår lilla frys i köket. GUD vilken lång startsträcka man har för sådana här projekt!

 Men det känns alltid så bra EFTERÅT! Vår gräns brukar vara nådd när vi inte längre kan SLÅ in isbitsformarna i översta facket...


  På agendan IDAG, står bl a att rensa ogräs i singeln utanför huset. Där har vi väl en remsa på ca 20 meter, som jag har bestämt ska hållas ogräsfri. Och eftersom det är JAG som har bestämt det, så är det ju också JAG som får göra det...jag tänker göra det ikväll när maken och sonen åker iväg för att kolla HIF-match på Olympia i Helsingborg.

 Då tar jag ut ett litet sittunderlag och en liten planteringsspade, sätter mig ner och tar centimeter för centimeter. Faktiskt riktigt meditativt och skönt.

Ibland får t o m ett kallt gott glas vitt vin även hänga med ut - kan inte bli bättre!!! Och BRA blir det!


  

Måste ju bara visa lite kycklingar, också!

Här samlade kring vattenskålarna för att dricka - det dricks mycket i värmen!

Jag tycker de är så söta när de dricker; de tar lite vatten med näbben, sedan fäller de bak huvudet, och låter vattnet sippra ner i strupen - urgulligt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards