LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Mynta - 21 juni 2011 08:31

Tjohoo!

Semester!

Ösregn!

Kyla!

Brakförkylning!


Jaja - det är väl bara att gilla läget, liksom?

Satsar på inomhusgöra...


Som t ex en omorganisering av vårt kontor/hobbyrum/voljär/hundrum!

Rummet är litet och FULLT av viktiga papper & pärmar blandat med garnnystan, tyger, datorplats, fågelfrön och hundhår. Ingen bra kombo egentligen, men vi har liksom inget annat utrymme för allt detta!


 

Halva rummet har därför förflyttats provisoriskt till vardagsrummet.

Ingen vacker syn. Totalkaos!


Men det kommer nog att bli bra så småningom!

Jag har tänkt ett tag på att skaffa ett skåp för förvaringen av mitt garn & tyg, så igår gjorde jag slag i saken och stack till en loppis och köpte ett gammalt skåp. Tyvärr var det alldeles för stort för att rymmas i bilen med hem, så vi får hämta det lite senare i veckan. Jag planerar att måla det i min favoritfärg; ultramarin.


Två väggkonsoler har redan hunnit bli målade i väntan på att få bära upp den nya hylla som ska bli till vår enorma fågelbur, som snart ska få plats på väggen istället för att ta upp välbehövlig bordsyta:


 

(Oh - seems like I never left the eighties, did I?)


Men jag kunde ju inte bara vandra runt bland möblerna på loppisen - klart att jag var tvungen att sondera övrig loppisterräng också, eller hur?


Följande fynd gjordes:


 

Nya plåtburkar är inte heller så pjåkiga. Denna pepparkaksburk har Skogaholms lyckats riktigt bra med, tycker jag!

Bra sybehörsförvaring till "nya" hobbyrummet.


 

Fina och praktiska duktyngder i glas & virkat bomullsgarn...


 

En helt otroligt vacker träsked fyndade jag också.

Känns rysk eller nåt. I allafall östeuropeisk!?


  Lika vackert målad på baksidan!


  Små keramikskålar är jag sjukligt besatt av. Fem kronor, och den här blev min!


Allra BÄSTA fyndet, dock:


 

En overhead-projektor som man kan ha hur kul som helst med!!!

Jag har velat ha en sån länge!



Priset var nog det bästa!

Fullt fungerande bortsett från att själva spegelglaset som mäter ca 10 x 12 cm , och som ska sitta uppe i "näbben", fattas. Men det har jag redan ring och beställt hos glasmästaren. Kan inte kosta många kronor...tjohooo!!!


På väg hem från loppisen stack jag inom IKEA, för att köpa några bordsben á 30kr/styck. På tygavdelningen (som jag ALDRIG liksom bara kan passera obemärkt...), fann jag mitt ultimata hammocktakstyg:


       

Prickig vaxduk med svart botten.

Här bara provisoriskt uppsatt för att kolla "passform".


Och ja - vädret är precis lika eländigt som det ser ut på bilden...aptråkigt!


- Kom tillbaka, sommar!!!


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards