LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Mynta - 26 maj 2011 08:39


Ofta när det samlas för mycket på "att-göra-listan", får jag behov av att bara sätta mig ner mitt i skiten och göra något med händerna.

Skapa något.


Igår blev det t ex en servettsten.

En sten som håller servetterna på plats när man dukar upp utomhus, alltså:


 

Tror jag satt en timme och bara flöt med,

 lååångt  iväg, in i färgernas och lugnets rike.

En skön känsla.


Förresten, en liten illustration av vad jag menar med "mitt i skiten";

jag sitter liksom mitt i den just nu.

Och då ser det ut såhär:


 

Åt vänster...


 

...och åt höger.


Hamnade i TV-soffan bredvid maken igårkväll.

Kliade i göra-fingrarna.

Hämtade lintråd & liten virknål:


 

Det bidde små mormorsrutor.

De ska bara stärkas först, sedan får de bli örhängen och/eller halsband.


Ibland är det bra att bli hejdad mitt i sina ansatser.

Jag hittade nämligen fler billiga fröpåsar i mataffären.

Tror jag ska strö ut även dessa i samma rabatt som Ringblommorna...

När vädret känns som frösåddsväder, alltså.



 

Men man kan faktiskt dra nytta av den förbenade blåsten också.

(Always look at the bright side of life...)


Man kan t ex hänga ut en blus som behöver strykas, spraya den med lite vatten från en blomsterspruta, så gör blåsten resten!

Slät & fin på nolltid.

Slät & fin medan jag får en extra stund

 framför datorn innan jobb - kan det bli bättre???


 


- Tadaaa, liksom?


Avslutar med att visa ett nytaget foto utifrån hönshuset.


I det ena redet, i vilket lilla Tora och Signe spenderar mycken tid, ligger dessa:


 

Om jag har räknat rätt, så borde det börja kunna kläckas kycklingar

fr o m nästa onsdag, d v s 1 juni.


- Spännande!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards