LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Mynta - 10 maj 2011 08:21


Igår körde jag ut mot kusten till mina föräldrars hem.


Det blev en ljuvlig färd mitt i det prunkande skånska landskapet!


 

Grönt, grönt, grönt...


 

...och gula rapsfält däremellan...


 

Genom nyutslagna, vindpinade oxelalléer...


 

...tills jag nådde kusten och mina föräldrar.

Denna utsikt har de från sitt hus.

Är den inte FANTASTISK???


Som om detta fantastiska inte skulle vara nog, så återvände jag hem med något som jag varit på jakt efter ett tag, nu:


 

En gammal mjöl-och grynhylla från 30-talet!!!

Med en alldeles HEL och fin glasinredning, och fiiin originalfärg.

Jag såpskurade den ute i solskenet när jag kom hem, och diskade noggrant varenda glasbehållare. Sedan placerade jag den på en av hyllorna i köket, och nu ser den ut som om den alltid har funnits där! Eller hur?

Passar SÅ himla bra in i vårt kök!

Tjohooo! Och det bästa av allt - den var alldeles GRATIS!!!


I köket myste jag också över hur fint det kan bli efter att man varit och

 shoppat loss i grönsaksdisken på ICA:


 

En skål full av solsken & vitaminer!


 

Ett mindre SNYGGT, men GLÄDJANDE stilleben hade maken & sonen tillsammans skapat när de kom hem i ett segerrus efter en fotbollsmatch på Olympia i Helsingborg...


Var och en finner sin egen glädje.

Som sagt.


 - Undras om de överhuvudtaget noterade

de gula rapsfälten när de körde hem?



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards