LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Mynta - 15 april 2011 09:35


 

Plötsligt har det liksom blivit väldigt påskigt här hemma,

utan att jag gjort någon större insats,tycker jag!


Jag har börjat förbereda lite påskgåvor inför påskhelgen - är nöjd med min äggkartong, som snart ska fyllas med ljusgrönt silkespapper och härliga ägg!


 


Och jodå - visst blev hyacinten GUL!!!

Men det doftar JUL!!!


Vet inte riktigt VAD jag ska tycka om det, faktiskt...men julen varar väl ända till påska, eller?


 


Gult och påskigt blev det även med hjälp av en födelsedagspresent i efterskott.

Ett fint litet påskarrangemang!


 


En annan JÄTTEFIN påskpresent anlände i brevlådan häromdagen;

en läcker påskmobil med hönor och ägg i allsköns färger och mönster.

 Den hängdes upp på väggen DIREKT!


 


 

I mina små fröplanteringar händer det också grejor.

Slingerkrassen har bl a börjat komma upp.


Men ska det vara såhär LUDNA rötter, eller kan det vara mögel, tror ni?

 Jag får nog ta det lugnt med vattnandet, tror jag bestämt - samt att jag även måste vara påpassligare med att ta av plastlocken,

 så att det inte blir för fuktigt inne hos dem...


Annars förbereds det för

KONSTRUNDAN;

påsktraditionen vi inledde förra året tillsammans med våra vänner!


 


Jag har hängt upp kartan över konstnärerna på bokhyllan i vardagsrummet, så att vi ska kunna kolla in lite, och pricka in önskemål och möjliga färdvägar.


- Det ska bli så kul!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards