LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Mynta - 11 april 2011 08:32


 


Helgens väder har ju varit helt underbart!!


I lördags passade vi därför på att premiärgrilla.

Vi kom fram till att färsbiffar uppnår en helt annan klass när de blivit kolgrillade!!


 


Någon som är hungrig?

(Jag var...)


    


Jag har inte kommit nån vart med mitt påskpyntande...

Det närmaste kan kanske vara i så fall att jag köpte något så udda

som en gul hyacint i fredags.


 Har jag ALDRIG sett.

Blev ju alldeles för nyfiken för att låta den stå kvar på hyllan i affären!


Ett gäng krokusar fick ochså hänga med hem:


 


Schamponerandet med ägg fortsätter...

Nu har jag bytt ut olivoljan mot mandelolja istället, eftersom den inte är lika "tung" som olivoljan. Behövs bara några få droppar...


 


Mandelolja är bra för allmän hudvård också.

Jag tar några droppar på halsen och smörjer in på kvällen, bl a - jag är alltid så torr på halsen, tycker jag.


Jag har dock inte kunnat låta oljan vara som den är (i vanlig ordning), så jag har stoppat i en halv, uppskuren ekologisk vaniljstång i den , som ett försök att doftsätta den lite - den doftar annars INGENTING.

Och det gör ju faktiskt olivolja, om man nu ska försvara den...


 


Skulle köpa spraylack till min nypimpade hönspall på Biltema, och hejdade mig när jag sprang mellan hyllorna och irrade, när jag fick syn på denna:


 


- Vilket ögongodis!!


En stor genomskinlig hink full med träpärlor i underbara färger.

Den fick glida ner i kundkorgen, den också.

Jag gjorde ett härligt armband i vårgröna toner direkt när jag kom hem!


På tal om vårgrönt; kolla statusen på vitlöken i köksfönstret just nu:


 


...är nog dags att klippa topparna, va?


Vardagen rullar på, och jag förgyller den med små guldkorn så fort jag får en chans - här är ett, t ex:


 


...att bre en macka på hembakt bröd och lägga på

 en god bit Brie & fikonmarmelad...


- Guld!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards