LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Mynta - 7 april 2011 07:57


Idag har de utfärdat en klass 2-varning angående vädret i Skåne;

 kraftiga stormbyar.

 Så jag har bestämt mig för att hålla mig inomhus...ska bara ut till hönsen för att öppna och ge nytt vatten & mat, hade jag tänkt mig.


Jag har redan planerat vad jag ska göra under min innedag:


 

Jag ska bl a så fröer.


Slingerkrasse och slätbladig persilja bli det idag.



Sedan ska jag:


 


Börja om från början.


Nu jävlar ska det bli BRA bröd!!!


Misslyckas jag med detta så dör jag.


Jag har även en liten tanke på att:


 

...leta fram lite påskpynt ur gömmorna.


Jag har smygstartat lite, redan.

Men fan - jag har ju höns & ägg överallt i huset jämt & ständigt ändå!!


Nu är det dags för lite fjädrar och påskgul textil också, bara...

Behöver gult nu, känner jag, när det stormar och är

 grått och eländigt utanför fönstret!


Största problemet blir väl bara att HITTA påskpyntet.

Jag har nämligen spridit ut det, liksom.

Lite i källaren, något i linneskåpet, något i garaget...önska mig lycka till!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards