LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Mynta - 6 april 2011 09:25


Imorse vaknade vi till grådis och duggregn.

Utomhustermometern visade på 8 plusgrader.


Vi tände ljuset på frukostbordet och kurade.


 


Jag mös lite extra den här morgonen, eftersom jag igår vann den årliga sädesärletävlingen över min fader. Jag var alltså den FÖRSTA av oss två i år, som skådade denna:


 

Här trippar "min" sädesärla runt på grannens gräsmatta.

Jag skyndade mig att föreviga, och mejlade pappa omedelbums.

It's good to be the king...


Med risk för att ni nu kommer att kräka på mig, så kommer här ännu ett par höns/äggbilder från min kamera:


 

Vad tycks om min nyaste disktrasa (som jag kände mig tvungen att rama in)???

Visst är det PRECIS min hönsflock???


Och visst håller jag alltid på att tjata om äggets formfulländning - men detta faktum gör att jag älskar att skapa runtikring dem...


Igår när jag hade hämtat in ägg från hönshuset, kunde jag inte låta bli att lägga in dem i min lilla "utehylla" under köksfönstret - visst gör de sig bra på bild???


 

Igår var jag även inom och hälsade på hos mina föräldrar

 (strödde lite salt i pappas förlorar-sår...).

Mamma grävde då bl a upp 4 olika sorters snödroppar åt mig, som jag ska plantera i vår trädgård - alla mina tidigare har dött.


 


På bilden syns TVÅ av sorterna som jag fick med mig hem.


Mamma sa att nu kunde jag faktiskt titulera mig Galantofil;

 d v s "snödroppsnörd".


Bra man är på att ta närbilder, va...?


Nu ska jag bara fundera ut var jag ska plantera ut dem.

Ska jag plantera dem TILLSAMMANS i en klunga,

eller ska de få helt olika platser var för sig?


Hhmmmmmmmm...


Spännande fortsättning följer.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards