LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg under mars 2011

Av Mynta - 6 mars 2011 11:29


En tripp till lokala återvinningsgården stod på schemat i veckan.


  


  

Jag gillar att köra dit.

 Eller rättare sagt; jag gillar att KÖRA HEM DÄRIFRÅN.



...för då har man först och främst gjort något för att främja kretsloppet,

 samt att man dessutom har blivit av med en massa skräp

 som fyllt skåp & garage hemma...  


I veckan blev jag dessutom lycklig ägare till den här:


  


Clas Ohlsons variant på en Gorillapod.

Duger alldeles utmärkt åt mig.


Nu kan jag alltså bl a ta sådana här bilder:


  


Utan att behöva be någon om hjälp.

Jag monterar bara kameran på poden,

sätter igång självutlösaren - och VIPS:

lite actionbilder!!!


(Och VILKEN action!!!)


Hmmm...


Men jag är nöjd!


På bilden pressar jag citron som ska blandas i en smet

som enligt receptet även skulle innehålla 3 ägg:

 

 

 

Och här ser ni 3 ägg the Myntaway.

 

D v s:

  4 Chaboägg + 1 vanligt ekoägg från affären!

 

Vad skulle jag göra för något, då?

 

     

 

(Åh; era stackare - nu blir det MÅNGA sådana här bilder i fortsättningen...)

 

Jo - en sådan här:

 

  

 

- En cheesecake!

 

Kören hade nämligen fest i fredags!

 

Och idag ska vi ha övning...

 

Men FÖRST ska jag ta en härlig vårpromenad

tillsammans med min lilla gräddbulle!

 

IDAG har vi nämligen

SOL & PLUSGRADER!

Ingen vind.

 

- DEJLIGT!!!

 

Ha nu en skön söndag!

 

Av Mynta - 3 mars 2011 10:38


Kom precis på att jag faktiskt har

 

ett par matchande glasögon

 för varje stick/virkprojekt just nu:


  


Ett par med röda skalmar som matchar mina rödglittriga stickor...

 


  


...ett par blå som matchar den blå tonen i detta garn...

 


  


...ett par svarta som matchar min randvirkning i bomull...

 

 

...och ska jag vara RIKTIGT ärlig, så har jag nog i alla fall

ytterligare minst TRE par glasögon!


Någonstans i huset.

Jag lägger dem överallt;

 i fönsterkarmar, på diskbänkar, nattduksbord, toaletten...


Håller jag helt enkelt på att bli TANT?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards