LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Mynta - 24 mars 2011 08:39


...that jag tog tag i ett husproblem all by myself the other day:


 


Jag fixade en läckande hängränna med hjälp av silvertejp & spraylack!!!

Han dööör om han skulle upptäcka det.


Men - va fan - jag är TRÖTT på ett ständigt droppande PRECIS ovanför ytterdörren, RAKT ner på trappan, så att man antingen ständigt får vatten i nacke/huvud/öga ELLER riskerar att halka och slå ihjäl sig när vattnet frusit på trappan!!!


Så jag tog saken i egna händer (har alltid varit en fena på att klippa & klistra).


Tittade mig först omkring, lite sådär diskret, eftersom jag inte ville bli upptäckt av folket i byn. De tycker nog nämligen REDAN att jag är lite konstig, och hade de dessutom sedan fått se mig tejpa hängrännor med silvertejp, så...


I och för sej, så har vi ju redan lagat min bil med silvertejp, men jag tycker att det nog kan få stanna där, liksom...det är i alla fall vad jag vill låta dem TRO...


Måste ju lägga till en VACKER bild också - annars blir detta ett oestetiskt inlägg, och det har jag lite svårt att tåla:


 


Kolla - jag tiggde forsythiagrenar av min kära mamma när hon och pappa kom på födelsedagsfika förra veckan.

Nu har de börjat slå ut - och jag njuter!!!


Har ingen egen forsythia.

Tycker inte den passar in i min trädgård...konstig man är, va?

Och andra sidan är kanske mamma ännu konstigare - hon HAR en forsythia, men hon har planterat den BAKOM garaget för att den inte ska synas...


Vad blev det förresten för middag häromdagen?

(Fan vilken dålig övergång....)


Jo - något GOTT & skitenkelt:


  


Potatis- och morotsrårakor med...


  


...knaperstekt bacon, och...


 

...lingoncremefraiche, samt...


 

...vitkålssallad.


Inte dumt alls.


Planterade förresten ytterligare penséer igår:


 


"Röda stugor tåga vi förbi..."


Ser ut som om de är ute på parad eller nåt.

Planterade i raka led och med nobelmiddagsperfekta mellanrum...

Kände mig tvungen att signalera utåt att

 "HÄR bor någon som minsann håller ORDNING OCH REDA!!!".


Så att ingen skulle få för sig att här bor någon

 som lagar hängrännor med silvertejp, eller nåt.


Just to make sure, liksom.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards