LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Mynta - 17 mars 2011 23:28


Blir detta ett av de där ni vet; NU ska jag sluta röka....

eller; från och med NU ska jag BARA äta kakor på fredagar...

eller;  från och med idag ska jag promenera MINST 3 km varje dag...

Ni vet - man offentliggör plausibla tillkortakommanden,

och riskerar att få krypa till korset inför publik.

 

Hoppas inte det blir så nu.


Jag har nämligen föresatt mig att vårpimpa ett reafynd från H&M (149:-),

HELT utefter mina egna idéer...

Och mina idéer är inte alltid de mest genomtänkta.

Jag vet PRECIS hur det ska se ut när det är färdigt.


Det är vägen DIT som dock kan bli lite problematisk..


Jag vet nämligen inte oftast riktigt hur man GÖR...


...jag ska liksom bara DIT.


Det får bära eller brista.


Det brister oftast.

Och jag tappar glöden.

Skiter i det och vandrar vidare till nästa projekt...


Men NU gör jag liksom en deal med mig själv...


...om jag lägger ut mina trevande försök till fulländning på bloggen,

så måste jag ju liksom FULLFÖLJA, eller hur?

Upp till bevis, liksom??


OK - jag har tänkt pimpa till min nyinköpta kappa/jacka genom att bl a brodera på knappslejfen mitt bak.

Jag har sprättat bort slejfen från jackan (går det att få tillbaks den på samma ställe på ett snyggt sätt...? Vet inte....?)


All vår början blifver svår:


  


Under tiden, medan jag broderar( kl 23.40),

 faller det snöflingor utanför fönstret.

Innan snöflingorna föll det isdropppar. (Jo - FAKTISKT!!!)


Marsväder i all sin glans.

Ena dagen full sol och en hel del plusgrader, andra dagen hagel & drivis...


Kameran fick hänga med mig och Gräddbullen ut på sista kissrundan:


  


...och då visade det sig att hammocken hade blivit behängd med iskristallprismor!!!


Gräddbullen är ivrig att komma in; det är KALLT under tassarna!!!


  


- Kan ni se henne där i mörkret???

Av Mynta - 17 mars 2011 09:00



Tänk - jag har varit med om 45 vårar nu!





  


...men det är frågan om de inte blir

 bättre och bättre

 för varje år som går...


  


Ett glas Amarone ute i solen en blåsig vårdag är väl inte helt fel, nämligen?


  


...eller att få göra det man allra helst vill för stunden...?


  


...eller att få fantastiska blommor...


  


...och vackra kort från en svunnen tid...?


Och sedan avsluta dagen med en särdeles god middag,

där man själv, rent diktatoriskt,

valt alla ingredienser...


 



- Jag ser redan fram emot den fyrtiosjätte! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards