LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Mynta - 16 februari 2011 12:08

  


Dagens utsikt är denna...


  


...och dagens outfit blir då därefter.


När jag är sjuk lägger jag märke till andra saker än annars, och det sker ofta medan jag hasar omkring i min huvudvärkiga snordimma.


Som t ex att avokadoplantan vuxit till sig och börjar bli riktigt fin;


  


...eller att ampelliljan slagit en massa skott:


  



(Någon som vill ha ett skott? Jag kan skicka! Först till kvarn...)


Efter att ha passerat mina kaffekoppslampor ett antal gånger,

 börjar jag tycka att någonting fattas på dem.

 De ser liksom lite "rumpehuggna" ut precis ovanför faten...


Fick en idé när jag tog den sista biten av plastfoliet, och stod med den tomma papprullen i handen; tog fram brödsågen och sågade av två bitar, sprayade dem röda med Biltemas lackfärg, klippte en längsgående skåra...och voila:


  


Nu blev de liite kuligare.

Men det stannar nog inte här - har fler idéer som jag måste prova när jag blivit frisk igen.

 Kreativa utbrott tär nämligen på krafterna. Det blev sängläge efter detta...


  


Är man sjuk, är leftovers en ren välsignelse;

 bara att sleva upp - ätklart på direkten.

 Thank you.


  


...sedan kan man ju även passa på att unna sig något lite extragott också,

 när man är sjuk.


Denna burk låtsas jag att jag köpt ENBART för förpackningens skull.


Så då får jag ju offra mig på att tömma innehållet, eller hur?

Fy vad jobbigt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards