LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Mynta - 1 februari 2011 14:58


Nu samsas plötsligt orange med grönt i köksfönstret.

Hade inte hjärta att slänga den fina glöggflaskan i återvinningen...


  


I ett annat fönster blommar orkidén så det står härliga till:


  


Somliga baxar runt på tunga möbler för att få variation och nya energier.

Jag baxar runt krukor & ljusstakar.

(Det enda jag har plats att flytta runt på i vårt lilla hus...)


  


Mitt fikonträd hamnade i sovrummet.

Bladen har börjat slå ut för fullt p g a värmen nere i vardagsrummet.

Tänkte jag kanske kunde hejda den lite med hjälp av vårt mycket svalare sovrum (vi har ingen värme här). Någon som har tips på hur man ska sköta den nu? Vill ju gärna att den ska vara i flera år till!!!


  


En karlbergare samt ljusstake från köket hamnade på matbordet i vardagsrummet istället.

WOW! Vilken SKILLNAD!!! Not.


På tal om köket - idag lyckades jag faktiskt göra en riktigt god kylskåpsrensaromelett åt mig! En av fördelarna med att vara ensam hemma om dagarna; man bestämmer SJÄLV vad man ska äta.


Tog en halv rödlök från kylen, som jag fräste upp med lite olivolja & dill:


  


Smulade ner gårdagens ugnsbakade laxfilérester i pannan...


  


...sedan på med äggstanningen, som fick grädda långsamt till en krämig omelett.


  


 Hönsen och jag delade på sista rödkålen:


  


Klämde en citron över mitt, samt örtsaltade lite. Fräscht.


Inför kvällsmiddagen passade jag på att torrosta sesamfrön, nu när jag ändå redan stod i köket.


  


Tidigare idag hade jag köpt kanariefrön till dunbollarna, och hällt upp på en tallrik.


Fick nästan lite svårt att se vilket som var frö för fåglar eller vilket som var för människor...


  


Gick ut till brevlådan för att hämta in posten.

Vissa prenumerationsgåvor är bättre än andra:


   


Tyckte denna necessär var jättefin.

 Man fick en ännu större i samma mönster också.

 Inte dumt alls.


Gäääsp.

Fan vad tråkig man kan vara.

Hejdå. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards