LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Loppbiten

Av Mynta - 14 januari 2011 08:56


  


Tog en tur på de skånska vintervägarna igår.

Halt och jävligt var det, så jag tog det lugnt.


Först och främst så bestod mitt uppdrag av att fixa ny undulatmat, men sen så är det ju så LYCKOSAMT, att precis vägg i vägg med djuraffären,

 ligger en loppis...


Jag VAR ju så illa tvungen...


  


MASSOR med saker.


  


MÅNGA hyllmeter.


Konstigt nog hamnar jag ALLTID HÄR först:


  


I textilhörnan.

  


Sedan blir det lite lampavdelning...


  


Tittade en stund på denna. Borde jag ha köpt?


  


Gick längs porslinshyllorna. Kollade på fat.


 


Från denna hylla köpte jag några fat - gissa vilka...


Tittade sedan en stund på dessa. Borde jag ha köpt?


   


Denna var också lite intressant:


   


Men den fick ligga kvar. Dyr, tyckte jag.


Avslutade som alltid bland böckerna.


  


Nå, vad kom jag hem med, då?

Jo:


   


En ANNAN lampa, samt en liten tryckt duk för en femma. 


  


Lite billigt småplock; en tia hit, en femma dit...


En ljusslinga för en tia:


  


Gissade ni rätt på faten?

Dessa blev det:


  


Det gula Gabrielfatet hamnade i gulgröna hörnan i köket - som krukfat.

Och plommonfatet serverades det gurkbitar på, till middagen!


  


Den lilla duken hamnade på bordet:


  


...och lampan ska få ett nytt utseende, hade jag tänkt...


  


Spenderade en del av kvällen i köket.

Middagslagande...


  


Skinkstek i lergryta...


  


...med kokt potatis.


Under tiden blev allt väldigt blått.


  


Blott en dag...

 
 
Ulrica

Ulrica

14 januari 2011 10:18

Visst är det i Tyringe????? Där har jag oxå varit och gosh vad jag blev sugen på att åka dit igen nu! Hittade mängder med roligt där sist!!!!!!
Ha en härlig helg!
Kram! och jo jag gissade rätt på tallrikarna! :O)

http://www.lyckeboet.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

14 januari 2011 10:29

Visst är det Förmedlingscentralen i Tyringe!!
Tar en tur dit lite då och då. Tycker dock att de blivit lite för dyra. Men IBLAND fyndar jag; som igår, t ex. Du har väl rätt många mil att köra för att komma till Tyringe, eller?

 
Maria

Maria

14 januari 2011 16:51

Förmedlingscentralen i Tyringe me lööööv!! Har varit där ett par ggr, senast i somras när jag o en vän var på loppisturné. Hittade som vanligt en massa kul grejjer, bla en fin termos och annat div!

http://renovationaryroad.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

14 januari 2011 22:29

25 för den fina lampan!? Sicket fynd.
Blir säkert ursnygg. Ser vad som är på g...

Jag ser en lampa på bilden från loppisen som jag vill ha!!! Men du måste lukta på den. Luktar den rök eller piss eller gammal smutsig gubbe får du inte köpa den. Jag vägrar ta emot den som gåva. Jag vill betala både priset och frakten. Men jag kan inte kopiera bilden, hade tänkt ta in den i photoshop och ringa in den...
Hur gör jag då. Är ju så usel på att förklara...
Oj såg nu att det finns två av dem. De har vinröd skärm, är av metall, enarmade hänger efter den tvåarmade, under en brun med vit skärm på sniskan, före två moderna grönrosa saker. comprende. Du behöver inte störta dit. Om den är kvar nästa gång oavsett hur länge det är till nästa gång fåglarna ska ha mat och om den är rimlig i pris. Typ max 150 kronor. Ska de säljas i par får maxriset vara 300...Men klarar mig bra med en...
Ja, nu fick du ett uppdrag du inte ville ha kanske...men så går det när man lockar med bilder från fantastiska välsorterade skånska loppisar.

http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

 
Ingen bild

Linda Jönsson

15 januari 2011 10:44

ååååh jag tror att jag vet vilken väg det är, tror man passerar en skylt där det står guvarp. :-P
Har kört på den några gånger denna vinter och det är nog en av de sämts plogade vägarna jag har kört på denna vinter. Mycket märkligt med tanke på att det är en hel del trafik på den!

Första Lovikkavanten är färdigstickad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards