LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Mynta - 30 september 2010 09:00



 

  Vi har varit mycket ute i skogen de senaste veckorna, maken och jag.



Vi har letat svamp.

Kantareller, för att vara lite mer specifik.

Vi har hittat två.

Två SMÅ  #*¤§^%!!


En del svampar ser förresten ut som om de vore

hämtade direkt ur någon skolbok:


  


"...och här ser ni den stora ståtliga karljohan - en svamp för kungar..."

 

(Ett ungt exemplar "in mint condition".

Visst är den väl exeptionellt fin???)


Här kommer en bild på en äldre variant; "Gammelfar":



  

 

...men han är fin på SITT sätt, där han står i ensamt majestät.


Maken och jag brukar dela på oss när vi är ute och plockar svamp - det blir så; det känns liksom inte lönt att gå och leta på samma ställe hela tiden - då minskar ju chansen att hitta nya pangställen (som om)...


Detta  med att dela på sig kan vara

förenat med ett visst obehag från min sida...

Från att i ena sekunden ha gått och njutit av skogens gröna lummighet och underbara mossdoft, kastas jag in i ett jobbigt inre-bild-inferno...


Speciellt efter att ha sett den där förbannade skräckfilmen;


"The Blair Witch Project".

 

FAN vad jag ångrar att jag såg den.


Nu kan jag aldrig mer gå i skogen utan att tänka på den.


Jahapp - där försvann maken bort i fjärran...



...och här är jag, då...

...alldeles, alldeles ensam.

Gulp.


Eeeehhh...var ställde vi nu bilen?

- Där!



  


Bra.

Då vet jag PRECIS, så att jag kan springa ditåt (halsöverhuvud),

om nu detta skulle bli behövligt...


- Oj!

Kolla vilken kul grej!

Här ligger en glasflaska med ett spännande HÅL i!!!



  


Och det växer mossa och sånt INUTI den!!

Vad coolt!


Eller?

Sådär alldeles mitt ute i skogen...

HUR har det där hålet kommit till, förresten?

Finns det någon (vars ande liksom fortfarande svävar runt här...)

 som har gjort det där nästan

overkligt perfekt runda hålet?

Hmmm...


Äsch - trams! Jag går vidare!


-Kolla!


  

 

- En gammal jordkällare här mitt ute i skogen!

Vad fin.

Kan man ju tycka.


VEM har förresten använt den?

Har det bott (bor) någon här?

Vad MÖRK den är, liksom.

Undras hur den ser ut inuti.

Undras vad (vem?) som finns därinne.


Nej - det gör jag nog egentligen inte, va?

Tror jag skiter i att ta reda på det också- jag går vidare.

(småjoggar, liksom)


Nejmen:


  



Ser man på!!?

En gammal källarhusgrund!

Vad SPÄNNANDE!


Eller inte.


För den som sett slutscenerna i ovan nämnda film så var denna källarhusgrund INTE kul att hitta när man var ensam ute i skogen...


Jag gick (med RASKA steg) till bilen.


DIREKT - utan att passera gå.


Satt med uppvevade rutor och låsta dörrar när jag ringde maken på mobilen och meddelade med något forcerad röst att jag ville hem,

eftersom jag hade fått ont i foten.

Eller vad fan som helst.

Nu sticker vi HEEEM!!!


---





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards