LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Mynta - 20 september 2010 10:52


...rubriken skulle mycket väl kunnat passa in på gårdagens (dagens?) valresultat, men jag väljer att prata om något roligare (?):


  


Här kommer jag nämligen dragandes med min Lattjolajbanlåda...

...det är på bilden OVAN, som en ska bort.

Kolla noga.

Vilken ska bort?


(Den åkte ut rätt så omgående efter att jag tagit bilden - såg faktiskt inte

Fru Korsspindel förrän jag kollade bilden i kameran...)


Den sista veckan har jag kört runt på många skogsvägar i bygden

av en särskild anledning; jag har varit på jakt efter rönnbär.

Jaktlyckan visade sig dock inte vara särskilt god.


Hittade inte ETT ENDA rönnbär i skogen.

Den lokala ICA-affärens parkeringsplats blev min räddning - DÄR fanns det gott om rönnbär på träden mellan alla bilar!!!

Beväpnad med sekatör och en GB-glasslåda skred jag till verket.


Väl hemkommen plockade jag av vartenda rönnbär från sin klase.

Det blev mååånga rönnbär:


  


Visst ser de ut som tomater???

Vackra är de i alla fall!


Vad skulle jag med alla rönnbär till, då?


Jo - en del av dem skulle torkas och bli till näringsrikt fodertillskott till hönsen  i vinter, och en del skulle bli fiiint inomhuspynt:


  


- En rönnbärsmobil!

Den hänger nu på en takbjälke och pryder TV-rummet...


  


Jag vet inte om jag är riktigt klar med den ännu - jag hittade nämligen ett par jättefina ekollon häromdagen, som kanske också ska få hänga och dingla tillsammans med lönnäsorna...


Det har blivit höstigare på fler ställen inomhus hos oss;

septembermorgnarna blir allt kyligare, och det känns framför allt på golven och i köket, där vi inte har någon värmekälla överhuvudtaget.


(Förresten har vi just nu ingen värme påslagen någonstans överhuvudtaget - vi försöker hålla oss till oktober månad med att dra igång pelletsbrännaren...)


I köket har vi bytt ut vår "sommardörr" (dörr-ram klädd med insektsnät) till kallfarstun mot vår "riktiga" dörr; vinterdörren.

Vinterdörren kallas även fuldörren, eftersom den är väldigt sliten, repig, målarfärgsfläckig och sjaskig...


Men tack vare den får ju jag en alldeles perfekt anledning till att använda någon av mina maniskt inköpta diskhanddukar!!!

Inget ont utan att det för nåt gott med sig, eller hur???


Visst blev den väl höstig och fin såhär???


  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards