LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Mynta - 26 augusti 2010 08:47

  


Människofrukost.



  


Hönsfrukost.



Kalas nr 1 för sonen gick bra.

Maken och jag gjorde en vanlig gräddtårta till dessert.

Toppad med färskplockade björnbär - mums!


   


Svärmor var en av gästerna.

Hon hade bl a med sig paret med raggsockar som jag hade "beställt" av henne.

Visst blev de fina?


   


De är stickade med ett specialinfärgat garn

 som gör att de ser mönsterstickade ut, fast att de inte är det - coolt, va? 

Dessa kommer jag nog att bo i hela hösten...


Mamma och pappa har rensat ut i sina gömmor.

Jag passade på att roffa åt mig lite fint:


  


Varför slutade man att tillverka sådana här vackra burkar?

Visst är de väl helt underbara???


Denna också:


  




Jag lovade att sluta med mina eviga avokadoexperiment.

Jag ljög.


  


Nu när jag tittar på bilden så blir jag helt snurrig;

har jag planterat fanskapet upp och ner???

Eeehh...

Äsch! Det får väl vara en del av experimentet. Hmmm...


Mina tomatplantor har växt himla bra hela sommaren.

Det blev många tomater.

Synd att inte en enda hinner bli röd, bara.

Fan.

Varför blir det ALLTID så???


  


...så jag får väl göra som vanligt...

D v s plocka av alla gröna tomater och lägga dem i fönstret inomhus, så att de åtminstone har en chans att få liiite färg.

Får väl sylta dem eller steka dem.

Återigen.

Suck.


  


Häromdagen blev jag trött på alla missfärgade handdukar tillföljd av

ena tonårsbarnets frekventa användning av acnekrämer.


Tillverkade således skyltar till handukshängaren på toa.

Numera hänger jag bara fulhanddukar längst till vänster.

Mitten = ansiktshandduk .

Höger = handhandduk.

Makes sense?


Get a life, woman.


How about getting yourself together,

and LEAVE the computer for once???


Annars BLIR det ju såhär hela tiden:


  


Och det VET du ju!?

Och hur kul ÄR det, egentligen?

- På en skala?


OK. Jag går nu då.

Ses på andra sidan kaoset.


Skänk mig en tanke.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards