LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Mynta - 29 april 2010 08:29


...har ju sagt tidigare att jag liksom är "besatt" av mönster.

Oftast då textila mönster - men allt annat går också bra...


Jag kan liksom inte gå in i en vanlig matvaruaffär utan att snöa in på något mönster på någon förpacknning eller bruksvara - det har liksom blivit en sjukdom!


Gick in på Coop häromdagen för att köpa mjölk & grönsaker.

Efter att ha passerat städhyllorna, hade jag plötsligt dessa i kundkorgen:


  


Rengöringstrasor i 5-pack.

Kan man ju inte bara gå förbi sådär, eller...?

Fiiina. OCH praktiska. Nu blir det kanske kuligare att torka av diskbänken???


Hittade en liten stuvbit av ett fint tyg som jag fick skarva ihop till en ny vårflagga igårkväll:


  


Lite kortare än vanligt - men det var vad jag hade att "leka" med...

FIN blev den, i alla fall, eller hur? (trots ful skarv)


Visade jag förresten min fina "Turnéväska" när den blivit färdigsydd?

Nej - det gjorde jag ju inte!


Såhär blev den:


  


Den har varit jättebra att ha med sig på resan, för jag har kunnat få plats med MYCKET i den! Koftor, vattenflaskor, kamera mm, mm.


Men nu när jag kommit hem tror jag att jag måste sy fast ett nyckelband i den, så att jag lättare kan hitta hus- och bilnycklar...för den är stooor & djuuup!!!


Nu ska jag lägga om en gräddbulletass...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards