LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Mynta - 17 mars 2010 08:54


Min födelsedag är faktiskt ett vårtecken!

Den visar på att det faktiskt är mitten på mars, och att blommor & fåglar så sakteliga börjar visa sig. Ljuset kommer tillbaka. Och hoppet.


Passade på att fylla 44 år igår, alltså. Tyckte det var lika bra, liksom. (!?)


Piffade till ytterentrén inan gästerna (mamma & pappa = storkalas!!!) anlände:


  


Tittskåpet fick ny inredning, och nedanför, på trappan, blev det ytterligare blomsterfägring:


  


Inomhus fick mitt nya trådägg besök...


  


Hmmm...av en vaktel...???


Gästerna anlände, och det blev födelsedagsfika i burspråket, med värmande solstrålar som behagade titta in...


  


Men dagen började inte sådär jättelyckligt - det hade blivit en vattenläcka i byn över natten - så kommunen stängde av vattnet under flera timmar...inte precis vad man önskar sig när man väntar gäster. Fick ju hamstrat vatten precis innan de meddelade att de tänkte stänga av vattentillförseln:


  


Fyllde även badkaret, samt ett gäng PET-flaskor.

TÄNK, vad beroende man är av vatten!! Allt jag tänkt göra innan gästerna kom, involverade bruk av vatten!! Så sårbar man är.


Mamma & pappa kom med blommor.

Detta år hade mamma fixat ytterligare en pensévariant:


  


Hon kom med penséer i en gammal korgväska!

I korgväskan låg även ett ägg, samt ett födelsedagskuvert som hon vikt av en sida från en gammal märkbok.


Jag fick många jättefina presenter under dagen:


  


En bok (som jag själv beställt...)...


  


Salt - och pepparkar...


   


Finfin "fågelmobil"...


     


Vacker burk till min burksamling...


En ljus och härlig födelsedag fick jag, alltså!

Avslutade på enda rätta sättet:


  


...med ett glas födelsedagsvin i soffan...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards