LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Mynta - 1 mars 2010 08:42


...åh, åh nånting é på gång...

(för att citera ett av mina hatobjekt (musikmässigt)...)


Visst var det våren som var på smygvisit igår??

(Just nu snöar det utanför fönstret...)

Allt kom liksom på en gång!


  • 6 plusgrader.
  • Takdropp (nej - det droppade inte; det RANN!!!).
  • Fågelkvitter (hörde första lärkan!!!).
  • Torr barmark.
  • Värmande sol.
  • Vintergäck & snödroppar...

  


Kolla! TORRA fläckar ute på däcket!!!




  


Brassestolen kunde placeras på en hyfsat torr plats i solen...

I fönstret skymtar ett av de MISSLYCKADE avokadoexperimenten. Snyft.

(Men jag låtsas som om jag inte ser det.)




  


Senaste virkprojektet. Mormorsruta!!!

(Titta inte så noga - det gröna varvet stämmer inte...)


Blev så lycklig över att ha klarat av att virka nåt som LIKNAR en mormorsruta, så jag var tvungen att ANVÄNDA den till nånting. Det blev ett armband. Hittade lite lull-lull att sy fast (för att bl a distrahera bort ev felsökare...).



Sedan var jag med om nåt kul:


  


TJOHOOO!!!


Mitt FÖRSTA LYCKADE surdegsbak!!!!!!!!!!

Kolla vad högt & fint!

Och fullt ätbart också...


Så numera kommer det att se ut såhär i kylen framöver:


  


En styck surdegsbebis.

Så har faktiskt Martin det också. I sin kyl, alltså.

Martin och jag, liksom.

Guuud vad vi är tajta, Martin och jag.


Dream on.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards