LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

För 39 år sedan...

Av Mynta - 8 januari 2010 14:13


  


...levde ett litet 4-årigt troll.


Trollet växte upp...


   


...och hade 11 år senare förvandlats till...eeehhh...ett riktigt 80-talsoffer??


Nåväl, ytterligare 12 år senare hade 80-talsoffret förvandlats till

90-talshustru:


  


Det skedde närmare bestämt den 5 januari 1993

vid Rådhuset i Köpenhamn.

Med duvor som enda vittnen...?


Således firade trollet och hennes make 17-årig bröllopsdag

i tisdags.


-17 år!!

 

Sug på den, alltså!


- Visst är det lite av en bedrift?

 

  

 

...så EN gång varje år får jag i alla fall blommor...

 

(och bara det kan nog också kallas en bedrift - en REJÄL sådan...)

 
 
Charlotte

Charlotte

8 januari 2010 15:07

Grattis på bröllopsdagen!! Ja du det är en bedrift, undrar hur många vi är som lyckats hålla ihop. Jag kan fira 19 år i år. Gissa vad jag gjort? Sytt ett nytt armband, foto i min blogg. Nu har jag fått blodad tand så efter lite prinskorv ska verkstaden väckas till liv igen.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 januari 2010 16:57

Den 1 december hade vi 20-årig bröllopsdag!!!
Fast 17 är ganska bra det också... ;-)
Läste nånstans att ett genomsnittligt äktenskap i Sverige varar i 12 år (tror jag det var) så visst är det en bedrift!
Grattis på eran dag förresten!!

http://lenalivslustigt.blogspot.com

 
Ingen bild

Sis

8 januari 2010 17:14

Charmtroll! ! ! Jag dööööööööööör så söt du är på översta bilden!!! Fattar du nu varför jag alltid ville pussa på dig när du var liten!

Possi!

 
Ingen bild

Anneli

8 januari 2010 17:39

Absolut en bedrift! Bra gjort varje dag man väljer kärleken. Har själv slutat veta när jag och maken träffades egentligen. vi är nämligen inte överens och börjar alltid argumentera om saken. Men bröllopet var för bara åtta år sedan. Ibland tänker jag att om vi bara kunnat slå till lite tidigare (som ni verkar ha gjort) så hade jag snart fått fira 20-årig bröllopsdag eller nåt!

 
Tant Grön

Tant Grön

8 januari 2010 20:20

Grattis! Hoppas det varit lyckliga 17 år :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mynta

9 januari 2010 09:47

Charlotte: Tack! Dina armband blir jättefina - har varit inne hos dig och kollat...

Lena: Grattis i efterskott till er! Står fullt och fast vid att det är en bedrift... =)

Sis: Jo - men du hade väl inte behövt göra det HELA tiden??♥

Anneli: Ja, men det är väl lika häftigt att ha varit ihop i 20 år, och sedan ÄNDÅ liksom gifta sig efter det! DET måste ju vara kärlek (OCH en bedrift!) =)
Maken och jag träffades 1986, och förlovade oss året därpå; 1987...

Tant Grön: Tack! Jotack, de har varit lyckliga! Totalt sett. Visst blir det ups and downs, men man får liksom "slåss" lite för att det ska funka. Slåss med både sig själv samt make... =)

 
Charlotte

Charlotte

9 januari 2010 10:58

Hej igen! Tack snälla för den fina kommentaren inne hos mig, oj vad jag blev glad!!! Jag ska försöka tota ihop någon sorts beskrivning över hur jag gjorde kanppögglorna, måste erkänna att jag tyckte det var lite svårt att få knutarna på samma sida hela tiden. Första gången jag gör sådana, men principen är langettstygn sydda tätt över dubbel broderitråd, jag sydde fast den dubbla tråden som ögglor först... äh kanske bättre att visa i bild??? Får se om jag lyckas få ihop något under helgen. Äsch igen nu kom jag på att jag är vänsterhänt så mina bilder kommer att visa allt från "fel" håll. Testa kan jag ju alltid så får jag se om någon fattar när det är liksom fel. För nu måste jag bara ut och fota snön i solen! Om jag nu kan slita mig från mitt syeri. Ha en fin helg!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

10 januari 2010 10:03

Grattis till era 17 år tillsammans!

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

10 januari 2010 14:51

Yvonne: Tack!!

 
Susanne

Susanne

10 januari 2010 17:57

ja det är verkligen en bedrift! grattis till trollet med trollman !

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

11 januari 2010 09:01

Det var då det snyggaste bröllopsfoto jag någonsin sett!!!!!! Ser ut som en tavla. Ett vackert par. Lite intellektuella sådär, inget tjafs med brudklänning och kyrka, lite Woody Allenfilmkänsla sådär, väldigt mycket New York med duvorna och trappan. (Du vet en norrbottning kan inte förknippa 5 jan med snöfri trapp och lågskor, så det blir liksom utlandet.) Dörrarna och duvorna är pricken över i. Det är magiskt. Hur mycket frön var det tvunget att läggas ut för att få dem att posera SÅ perfekt sådär både i förgrunden och bakgrunden????? :):):):):) En PANGBILD!

 
Ingen bild

Mynta

11 januari 2010 15:42

Charlotte (jag missade att svar din kommentar, ju!!):
Jaa! Visa hur du gjorde knappöglorna!! Sydde du mycket i helgen?

Susanne: Tack!!

Persilja: Du - kortet är taget av våra bästa vänner som också var våra vittnen. Kortet togs med min vanliga, helautomatiska kamera (man kan se datumen på kortet i ena sidan). Våra vänner slängde ris på oss när vi kom ut på trappan, och då kom duvorna!! Himlen förmörkades av vingslag från hundratals duvor på en hundradels sekund!! Du skulle bara sett något kort innan detta - jag skriiiker rätt ut och håller upp händerna när de kommer - jag blev skiträdd!!

Pangbilden är således en produkt bestående av en snäll amatörfotograf som råkade trycka av i precis RÄTT ögonblick...vi är jätteglada för bilden!! Mamma hade förresten bundit bröllopsbuketten...fin, va??

Efter denna bild lade vi brudbuketten i baksätet på vår bil, sprang över gatan, in på Ripley´s Believe It Or Not - museum (ett sorts knasigt världsrekordmuseum). Där gick vi omkring alla fyra och fnissade och hade kul. Sedan drog vi iväg till en källarpub på Ströget och mådde bra...fin middag på kvällen och lyxig hotellvistelse (vi spelade spelet Rappakalja halva natten!) nere vid hamnen...en toppendag!!! Precis som vi ville ha det!

 
Jenny

Jenny

12 januari 2010 18:10

Grattis på bröllopsdagen:) I efterskott! Jag heter Jenny och jag brukar smyga runt på din sida och mysa med gräddbullar och dunbollar :)

http://www.crussidulla.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

13 januari 2010 09:12

Jenny: Tack Jenny, och vad KUL att du är inne hos mig och hälsar på! På återseende...=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards