LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Snöstorm i tomtebo!!!

Av Mynta - 19 december 2009 20:20


  


Snön har kommit till Skåne!


Men den kom inte ensam. Den ackompanjerades av en stark och isande blåst.

Så verkar vara fallet med ALL nederbörd som faller här.

Vinden är den ständige följeslagaren.


Inget stilla snöfall eller skönt strilande regn;

nej, här kommer allt rakt från sidan!!


Kolla bara hur fönsterna såg ut här hemma:


  



Sedan är det så, att vi har för mycket grejor i garage & verkstad, så att inga bilar får plats. Då får man lite att göra innan avfärd...tror vi måste göra en rejäl garagerensning i vår, för det här är inte kul:


   



Gräddbullen tycker att allt som är kallt och blött är obehagligt.

För att få henne att gå ut på kissrundor i trädgården, måste man därför göra följande:


   


- Skotta gräddbullevägar runt hela trädgården! 


Denna gång slapp jag dock att skotta vägar ute på gräsmattan - vinden hade faktiskt gjort jobbet - kolla:


  


Lite coolt, faktiskt!


Jag gick fram till en av vindvallarna för att ta en lite närmre bild - det hade bildats en del vackra mönster i snön...


  


...men det HÄR var ju inte vidare vackert...?


Blev inte varse detta mindre angenäma "fenomen", förrän jag laddade upp bilderna på datorn...jag skrek rakt ut och började fnissa hejdlöst...tittar man noooga på bilden ovan, så ser man faktiskt "fenomenet" även där...

Jag vet - 43 år och bajshumor; det rimmar kanske lite illa, men tyvärr är det ett ofrånkomligt faktum. Fis är precis lika roligt...


Så. Nu tappade jag 30 läsare på ett bräde.


Men jag är rätt duktig ibland. Faktiskt.

Jag fick t ex iväg alla julkorten på rätt datum...


  


Så det så.

 
 
Ingen bild

Persilja

20 december 2009 00:19

Jag har bosatt mig i ett litet miniskåne ety vårt hus ligger i anslutning till en lång äng som ligger i anslutning till en lång vik så minsta lilla vind bygger upp sig och blir rejäl innan den når vårt hus. Det blåser alltid här. Så snövallar och vackra mönster i snön vet jag allt om.
Rediga bajskorvar hon lägger. Jag trodde tikar inte höll på med sånt...? Och vadå 43 år. Har kissochbajshumor en åldersgräns...? Min mamma som är 73 har världens kiss och bajshumor. Därför ser våra julklappar lite speciella ut. Det står typ sånt som till rövhålan från armhålan t ex...(bara för att barnen vet att det blir fnitterattacker) Det är HEMSKT tacksamt. Jag har fått en dos av det där, men inte på långt när som min mamma. Det är inte många som slår henne! Hon fnittrar ofta så att hon kissar på sig och det är minst lika kul så då skrattar hon lite till... Ja, såna är vi...

 
Susanne

Susanne

20 december 2009 05:46

haloj i snön! skönt att ni åxå får skotta fram bilen någon gång ett fenomen som norrlänningen lider av... he he
och du har man den i garaget så får man skotta fram garaget vet inte vilket som är värst??
Värst är nog om man slänger in motor+ kupe värmaren i bilen och det snöar då har man ett isberg som man inte kommer in i eller alt inga lås fungerar fören till våren--
men du " bajs" är roligt---
Och vinden städade fram inte bara gångar till fröken gräddbullen utan även till den som ska städa,,,
-

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards