LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Tak över huvudet!

Av Mynta - 15 december 2009 10:16


Nu kan mina röda små vänner äntligen känna sig trygga igen...


  


...det bidde nämligen byggt ett hus åt dem igår!


  


Med blommor och snirklerier...


  


...och självklart med ett högtidligt årtal på ena gavlen...



Nu återstår bara att se ifall vår überhungriga bullterrier klarar av att vara instängd tillsammans med detta medan matte jobbar...hmmm...



Men om hon skulle få för sig några dumheter, vet jag det perfekta straffet:


 


...en hel dag iförd förnedrande tomteluva medelst pingla...


 
 
A

A

15 december 2009 12:48

Förnedrande eller inte, bilden är helt ljuvlig! :D
Bullterrier är min absoluta favorithund. Jag bara älskar det där snälla lite sorgliga ansiktet.
Vi har ingen hund men skulle vi ha så vore valet av ras lätt. :)

http://minsoffa.blogg.se

 
Susanne

Susanne

15 december 2009 14:41

Det var det vackraste av vackra pepparkaks hus jag sett woooow
och klart snyggaste gräddbulle-tomten...
jag tror han( är en han?) är generad av förtjusning...

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 december 2009 21:11

Den blicken säger inget annat än: DET HÄR SKA JAG KOMMA IHÅG! OCH LÄGGER UT DET PÅ BLOGGEN GÖR HON OCKSÅ. INGEN HEJD PÅ FÖRNEDRINGEN! HMPFFF!

 
Ingen bild

Sa hon surt...snörpandes på munnen...

15 december 2009 21:13

Finns det NÅT du kan göra utan att det blir perfekt? Jag får nästan tillbaka pms:en kwinna...!

 
Charlotte

Charlotte

16 december 2009 06:56

Underbart pepparkakshus! Hur gick det för gräddbullen och huset? Fick det stå ifred?? Hon är bara för söt... gräddbullen alltså.... men den blicken säger allt.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

16 december 2009 07:46

A: Vi har alltid haft hund. Gräddbullen är vår tredje hund - de andra två före henne var blandrashundar. Men efter att vi skaffat henne har jag svårt för att se att vi skulle kunna välja någon annan ras. Jag är fortfarande upp över öronen förälskad i henne (hon är snart 6 år), och totalt hänförd över hennes blotta uppenbarelse. En gång bullterrier; alltid bullterrier...

Susanne: Tack! Blev själv nöjd, trots darrigt spritsande med kristyren... Gräddbullen är en vacker dam - en tik, alltså!! =)


Persilja: Ja, hennes straff åt MIG kanske blir det omvända - att käka upp och demolera pepparkakshuset...?
Jadu, det finns MASSOR som jag kan göra som kan gå rent åt h-e. Basattuvet.

Charlotte: Jodå, huset stod kvar när jag kom hem, men så hade jag också puttat in det lååångt in mot väggen...men hon är nog väääldigt sugen på en munsbit! Eller tio.

 
Charlotte

Charlotte

16 december 2009 13:58

Nu har jag lite frågor angående broderierna. Jag hittade en gammal bok med beskrivning hur man syr fast spegla eftersom jag gissar att det inte finns att köpa färdiga längre, och ni hade gjort dem av plåtburkar. Blir inte det väldigt vasst? Eller ska man fila kanterna?
Så min sista fråga för idag tror jag, var hittar man ullfilt eller vad det nu heter? För vadmal är kanske för tjockt. Jag har letat som en tok på nätet, men jag tycker det verkar som om de flesta bra säljer tjockt till medeltidskläder. Jag har just släpat fram lite tyger och band, ska sy ett par handledsvärmare har jag tänkt mig. Tur att vi redan ätit idag så jag får sitta i ro.
Ha en fin dag!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

17 december 2009 10:14

Charlotte: Ärligt talat vet jag inte om det finns "färdiga" speglar att få tag på - tyckte att någon på kursen nämnde Panduro, men att deras speglar skulle vara lite "tjocka"...
Jo, speglarna som man klipper ur konservburkar blir vassa. Vi filade inte våra - men det kan man kanske? Man får helt enkelt bara vara lite försiktig när man handskas med dem...

Ullfilten jag använder kommer från Klippans Yllefabrik. Det är valkad merinoull. Finns att få tag på hos bl a Hemslöjden. Det är ett tjockt och tätt ulltyg, som inte trådar sig när man klipper i det. Man behöver alltså inte tvunget langettera några kanter för att det ska "hålla ihop". Det gillar jag. Det pratas om vadmal, kläde...jag vet faktiskt inte skillnaden mellan de olika benämningarna. Det kanske bara är olika namn för samma kvalitet?? Hur som helst, så gillar jag ulltyget från Klippan bäst! Vad spännande det låter med handledsvärmarna! Du visar väl när de blir färdiga?? =)

 
Charlotte

Charlotte

17 december 2009 10:41

Tack tack för svaren! Jag ska kolla upp Klippan, hemslöjden ligger hm... två sten kast från mig idag känns det som minst 100. Snöbergen växer här i Stockholm. Ja det kommer i min blogg, mina handledsvärmare och hur tokigt det kan bli när man inte tänker sig för. Ska nog testa detta med speglar en dag, men först måste jag köpa en plåtburk.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

17 december 2009 11:51

Ett tips till Charlotte: Har du någon gammal sjal eller tröja eller halsduk i 100 procent ull? Tvätta den på 90 grader. Sen har du perfekt ulltyg att klippa av. Det trådar sig inte...

 
Charlotte

Charlotte

17 december 2009 15:09

Vill bara tala om att nu ligger mitt resultat av försöket att brodera i min blogg.

Ha det bra!

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards