LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Mynta - 17 september 2009 08:17

 

Allt och inget i en salig röra.


Rörig Mynta. Myntaröra. Rörlig Mynta?

  

  

Gladhörna i köket. Tittar gärna hit när jag passerar. Estettankning.

  

  

  

Disk på vänt. Njuuutbar disk. Måbratankning.

Om jag gillar mönster??

Nä.

  

  

  

Jag gillar vårt lilla kök. Mååånga grejor på liiiten yta.

Inspirationsgrejor. Måbragrejor.

 

Hemma finns olika rum för olika stämningar. Har jag kommit på.

Sovrummet andas lugn.

 

  

 

Här rensas sinnen.

 

  

 

TV-rummet är också en lugn oas. Det känner gräddbullen också.

 

  

 

Kontor och kök är fyllda med färger & mönster i en salig röra.

Inspirationsröra. Kreativ röra. Här skapas det.

 

Ibland är man dock tvungen att ta itu med mindre roliga sysslor:

 

  

 

...som t ex att fylla bilen för en tur till återvinningsgården...

 

Men då kan man ju faktiskt se till att skaffa sig en massa ärenden på vägen som är desto roligare, som t ex att köra inom mamma för en kopp kaffe och en trädgårdsrunda.

Vi hamnade i hennes köksträdgård.

 

Jag fick denna med mig hem:

 

  

 

...och VAD är nu detta, då?

- Jo - en purjolöksblomma!!

Mamma och jag fick en lysande (not?) idé!

Visst borde man kunna strössla de små kaprislika blomknopparna över t ex en sallad??

De smakar STARKT av lök!! Måste ju provas!!

 

Kom hem med dessa också:

 

  

 

Blommande Persilja & ...? Måste ringa mamma - vänta!

...blommande Fänkål, var det ju!! Tack, mamma...

 

 Hamnade på Willys på vägen hem. Handlar väldigt sällan där, eftersom jag inte har nåt Willys nära mig hemma. Men nu hade jag liksom vägarna förbi.

Jag tycker det är lite kul att handla på "nya" ställen och hitta okända varumärken och roliga varianter på vanliga dagligvaror.

Jag behövde ny olivolja.

Såg Willys egen. Verkade intressant (och den var billig OCH vacker).

Köpte den.

 

  

 

Hoppas nu att den SMAKAR bra, också!!

 

Kolla in den vackra skruvkorken:

 

  


- Sånt kan få mig på fall!

Get a life?






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards