LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Mynta - 14 september 2009 09:25

  


...och morgonsolen flödar in genom fönsterna i burspråket...


Det gör mig sugen på att ta tag i saker & ting.

Måste ut och tanka ljus tillsammans med gräddbullen - blir nog en längre promenad idag!!


Under förra ordningssyndromsattacken tyckte jag även att det var dags att ordna upp matplaneringen här hemma.

Det blev bestämt följande:

Söndag: Maken och jag planerar middagar för två veckor framåt. Meny skrivs & hängs upp.

Måndag: Jag handlar allt som behövs...

Resten av veckan ansvarar maken och jag för olika veckodagars matlagning. Sonen dukar. Maken och jag röjer av bord & diskar tillsammans. Lördagar & söndagar lagar vi mat TILLSAMMANS.

Låter väl bra? Hoppas det kan fungera...

Första menyn som blev upptejpad på en av skåpsdörrarna i köket

(varning för upphetsande läsning...):


   

...börjar lovande...?


Fick två jättesquashar (konstigt plural - heter det så?) av mamma. (Jo, jag får mycket av min mamma. Jag har en snäll mamma.) (Jo, DU är också snäll, pappa!!)

Vad ska man hitta på med dessa, då?


  

Inga smågrejor, liksom...


Fick en snilleblixt. Tyckte JAG.


  


...gjorde en klassisk pressgurke-inläggning av den ena.

Skitgott.

Spännande fortsättning följer...


Vissa grejor gifter sig så bra, eller hur?


  

...som t ex en del loppisfynd...


  

Den andra duken hamnade i köket...


  

Klart jag också varit tvungen att inhandla de nya Stig Lindberg-muggarna på COOP!!

Två muggar för 39kr kan man liksom inte bara låta bli!!

Men visst passade muggen bra ihop med mitt loppisfyndade Gabrielfat??

Blir morgonpigg bara av att titta på dem!!


Blev faktiskt även lycklig ägare till två diskhanddukar med samma motiv:


  

- Fiiiina!!!


I kassan på väg ut köptes även denna fina tygkasse för 15 riksdaler:


  


Gynnar tre goda ting:

1) Världens barn

2) Miljön

3) Mitt estetiska välmående


På tal om estetiskt välmående; det är KUL att dona runt med färger, former & bilder.

Håller ständigt på med en massa "experiment".

Ett av resultaten mittemellan allt annat fotande av squashar (!?) och dukar...  :


  


- Tomaterna håller på att bli mogna!!







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards