LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Mynta - 23 juli 2009 22:39


...men hemma allra, allra bäst!!!



(OBS! Bilden ovan är ett fotomontage - jag har låtit mitt fotoredigeringsprogram "skriva" texten "Välkommen" på skåpet...jag har tänkt skriva detta SJÄLV inom snar framtid...)


Det är jättekul att komma ut och se sig omkring. Tillsammans med familjen.


Men det är alltid LIKA SKÖNT att komma hem igen...

Jag är nog en typisk "hemmakatt". Trivs bäst i mitt lilla hus med min familj omkring mig. Ibland (oftast) trivs jag bäst när jag är själv - UTAN min familj omkring mig. Gillar att kunna avsluta mina tankar. Tänka klart, liksom. Rensa skallen från allt ovidkommande. Det kan man inte om man ständigt blir avbruten eller inte får lyssna på den musik man vill... ☺


När vi kom hem från Gotland ville jag snabbt ut i trädgården för att se vad som hänt under veckan vi varit borta...

Allt såg OK ut. Älskar min trädgård. Mitt andningshål. Opretentiös och vilsam. Med ogräs och en hel del misskötta rabatter.


Favorithörnan just nu:


Gillar det lummigt gröna. Piprankan har blivit så fin...


Och min gamla brevpress i glas som fått nytt liv utomhus:



Visst passar den bra tillsammans med all kirskål??


Blev lite fnissig när jag passerade mitt Buddhahuvud:



...han hade en snigel på näsan! Kom att tänka på den där roliga TV-reklamen för flera år sedan, som handlade om att man skulle betala sin TV-licens (tror jag) - där en liten tjej hotade med att man skulle få en snigel på ögat om man inte betalade...


Jag kan t o m längta hem till min kaosartade skämshörna med nässlor & ogräs:



Men hur ska det gå med vårt plommonträd??

Kolla så mycket plommon:


Varje gren är helt FULL av plommon!! Är rädd att det kommer att knäckas av all tyngd! Har börjat plocka av kartar, men det känns som ett evighetsjobb! Det finns MASSOR!!!


Mina cocktailtomater från ICA som jag köpte rätt tidigt, har börjat ge tomater:



Jag kan faktiskt plocka några stycken varje dag! KUL!!


Vindruvsstocken växer hejvilt - jag har fått klippa ner den i flera omgångar.

Det ser ut att bli många vindruvor i år!



Vårt hus i regnig sommarskrud sett från bygatan:



Kan ni se min klippta syren med titthålet??

Just nu är det mycket regnigt och blött här i Skåne, men för någon vecka sedan var det riktigt varmt och soligt.

Då köpte jag en pool.

Nej - inte en sån där jättevariant. En mindre:



En som kunde få plats på däcket.

En som JAG kunde ligga i och läsa en bok i, sippandes kallt vitt vin.

Ingen annan. Passar mig PRECIS!

Köpte lite för lilla nacken att vila på:



Semester i ett nötskal...


Men nu är semestern över, och jag jobbar som bara den...

Batterierna blev ordentligt laddade, i alla fall!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards