LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Mynta - 8 april 2009 09:51


Jag gillar påsken.

Påsk för mig är vår. Med våren kommer solen och ljuset och värmen.

I varenda buske sitter det kvittrande fåglar, och ger hopp om en annalkande sommar. Färgerna i rabatter och skogsmarker återvänder så sakteliga, och det börjar spritta sådär härligt inspirerande i kroppen - man vill ut och räfsa och måla och plantera...det är svårt att ta sig inomhus om kvällarna; man vill liksom stanna kvar UTE bland alla dofter och fågelkvitter...


Jag har påskat till det lite runtomkring huset:



Påskflagga anno 2009...


Pappas tittskåp har fått en liten makeover:



Alltså, kolla in vattenkannan; visst är den heelt underbar???



...tyckte den talade till mig. Visst är det en riktig Myntakanna??


Nedanför tittskåpet på trappen, står numera en liten påskplantering:



Den rostiga lådan har jag köpt en gång på en skrotloppis. Den är en stående favorit. Just nu ser planteringen lite gles och mesig ut, men den frodar strax till sig och fyller ut lådan lite bättre...


Vet ni - vitsippemattorna i skogarna häromkring har tittat fram!!

Nu väntar jag bara på att björkarna ska få musöron...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards