LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Mynta - 25 mars 2009 22:14


...glad!



- Att vara gift med självaste Oppfinnnarjocke!!

Maken är nämligen också full av idéer. Synd bara att det alltid ska dröööja så j-a lång tid innan han verkställer dem...

Men denna gång skred han till verket efter endast en månads betänketid och uppladdning. Resultatet??

Jag har fått en "hel" stötfångare igen!!

- SKITBRA!!

Rotar man bara tillräckligt långt in i garagets alla gömslen (läs: bakom all skit), så kan man hitta allehanda ändamålsenliga ting, som man sedan kan fästa med ett (stort) antal popnitar...



Nästan lite dekorativt, rentutav!!

Kolla så fint krackeleringen formar sig...och visst är plåtblecket snyggt med alla sina småhål - liknar ju nästan BLOMMOR, de också!! Passar liksom in med övrig pimpning!


Närstudie på ytterligare popnitorgie:



Gillar speciellt fördelningen av de två popnitarna kring det droppformade hålet - för att inte tala om det snygga bleckplåtsbandet som liksom tittar fram mitti...ARTISTISKT!!


Trots det något försmädliga tonfallet, är jag faktiskt ytterst tacksam!!

Tycker maken har gjort ett jättebra jobb!! Hade INTE kunnat göra det själv.

Dessutom var det helt gratis. Sånt gör mig glad!


Mer glad-saker:



Fiiiina tulpaner som JAG fick av syrran när jag uppvaktade HENNE igår...

Kolla vad jag fick mer:



- En liten bulleberlock i silver!!

Det är meningen att man ska samla mååånga berlocker till ett komplett (& fullpackat) armband...men jag tycker det räcker alldeles utmärkt med enbart denna lilla sötnos! Eller hur?? Jag har en snäll storasyster!


Fler gladsaker:



Ett nytt & fräscht köksförkläde!! Gör kocken glad & kreativ!!

(Nytt mönster designat av Lotta Glave; "Flower Power" för Klippan Yllefabrik AB)


Och nu över till avdelningen för MINDRE glada saker & skeenden:



Kan ni se vad som INTE är så kul med denna bild?


Svar: Närmsta födelsedagsskon saknar slejf.


Nejmen; huuur kunde då detta gå till??


Svar:



- Någon som vill köpa en sån här??

(Jag syftar då på den oskuldsfullt vita besten mitt i solen - på det torraste & varmaste stället...) Extrapris just nu...

Kolla så oskyldig hon ser ut! Men samtidigt som vi studerar denna bild, gliiider en läderslejf saaakta runt i hennes tarmsystem...

Tur för henne att hon är så j-a söt, annars skulle hon varit en perfekt LCHF-middag imorgon...


Detta är inte heller så kul:



Snö i solhörnan.

Minus tio grader föregående natt. Nyplanterade penséer som liksom blivit genomskinliga och sladdriga.

Nej - nu går jag faktiskt och lägger mig! Tar slejfgourmeten med mig och tillsammans drar vi täcke & ullfilt över huvudet, och hoppas på en bättre morgondag...


...innehållandes en styck utbajsad slejf?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards