LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Mynta - 23 mars 2009 23:57


And the pimp goes on...

(Vänta nu - pimp betyder ju hallick - eeh...)


...and the pimping goes on ...

(Bättre så? Finns ordet "pimping"? På riktigt? Alltså på engelska?)


Åååh, kom till skott, nu då!!!


Jo, det jag ville säga, var att jag fortsatt försköna min omedelbara omgivning. Nu blev det den stackars Moppebyråns tur (den som jag ställt på skrivbordet till dunbollarnas lekträd):



Just nu ser den ut såhär. Jag lackbetsade den grafitsvart och limmade på en bit vaxduk som blev över från vaxduken som jag lade under fågelburen. Ville ha något som gick lätt att torka av, eftersom dunbollarna kan vara riktigt ofräscha ibland...

Men den är inte färdig. Lådornas framstycken ska pyntas på något sätt.

Har bara inte kommit fram till HUR. Men det kommer!

Men jag har hittat lite pimpmaterial som jag är sugen på att använda:



Några hobbylackfärger samt papper som blev över från förra sommaren då jag pimpade mina trätofflor!!


Min bil är ju inte heller riktigt färdigpimpad, tycker jag. Hittade ny självhäftande vinyl idag. Den såldes som metervara hos lokala färgaffären. Det blev 1 meter högblank gul och 1 meter högblank röd som inhandlades idag. Nu ska jag bara fundera ut vilka motiv jag ska klippa ut till bilen...



Förresten, är det bara en bladnörd som jag som kan snöa in på Kesoburkarnas "nya" lock?? Har ni inte sett??? :



Ååååhhh! Vad fint!! Blad i relief!! Kan man ju inte bara slänga sådär!!

Tänker jag spara...(snart får nog "Rent Hus-patrullen" från TV komma hit och sanera!)


Min  älskade  storasyster  fyller mååånga år idag.

Hon har bjudit mig och våra föräldrar på middag för att fira detta.

Då ska jag ta med mig en present:



Hoppas hon blir glad. (Det vet jag att hon blir.)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards