LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Mynta - 11 februari 2009 10:06


Nästa vecka (v. 8) har barnen sportlov; eller vårvinterlov som det hette innan. Vårvinter - vilket bra ord! Härnere i Skåne i alla fall...

Just som man känt aningar av våren, så kommer snön!!

Talgoxarna har börjat med sitt vårkvitter, Vintergäcken i hörnan av trädgården har börjat kika fram, och rabatterna är fulla av små gröna "krokus-öron"...


Så jag köpte en bukett tulpaner igår. Satte dem tillsammans med en vacker gren jag hittade på marken när jag var på hundpromenad:


Och så kom snön. Med full frenesi igårkväll. Det har snöat hela natten, och det snöar fortfarande. Jag måste se till att köra i god tid till jobb idag!!


Vår favorithörna här hemma har blivit ännu mer favorit för tillfället.

Jag har nämligen köpt en födelsedagspresent i förskott åt mig själv (fyller inte år förrän i mars...):



En massagedyna!!


Ful som stryk, men alldeles, alldeles, alldeles...underbar!!!

Den är helt fantastisk - den kan köra två sorters massage; en "rullande"

(kan liknas vid två händer eller tummar som arbetar upp och ner längs med ryggraden), och en s k "shiatsu-massage". Den sistnämnda innebär en djuuupt tryckande massage i cirkulerande rörelser. Aaaahhhh!!


"Nackstödet" ger en separat, djupt tryckande och cirkulerande massage av skuldrorna. Ontskönt.

Och om man vill kan man även aktivera en värmefunktion som mjukgör ytterligare. Har man sedan någon speciell öm punkt som behöver extra massage, kan man "stanna" massagehuvudena precis där och massera lite extra....

Låter skönt, va? Skönt är bara förnamnet!

När som helst kan man sätta sig och få en rejäl genomgång!

Häromkvällen blev jag jättetrött efter en massageomgång (den kör 15 minuter åt gången, sen lägger den av automatiskt), så jag somnade i soffan. Att jag somnar i soffan har inte hänt på år och dar! Massagen måste ha frigjort nåt avslappnande i hela kroppen - jag gick upp och la mig, och sov sedan som en gris hela natten!!


En sån här massagedyna borde vara en rättighet för alla!

I alla fall borde den kunna vara statligt subventionerad, eller nåt!!!


Nej, nu har denna lovsjungning gjort mig sugen på en ny omgång - måste hinna en runda innan jobb! Passar på att ta morgontidningen med mig...


- Aaahhh!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards