LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Mynta - 30 januari 2009 19:23


Nu är allt som det ska igen. Vardagen lunkar på.

Jag gillar min vardag. Känner mig prioriterad som kan ha en trivsam vardag.

I min egen takt, liksom.

Takten varierar  dock ofta (mellan ketchupeffekt & pensionärstillvaro)

beroende på yttre påverkan (läs: barn, make & djur).

Men däremellan KÄNNS det åtminstone som om jag har VISS styr på det hela... (låt mig nu få TRO detta också - låtsas som om det regnar, eller nåt...)


Tog ett allvarligt samtal med gräddbullen.


- Du! Nu lovar du väl att inte äta nåt olämpligt, vasst och obehagligt igen, va?



-Va sa du, matte?


- Jag sa: Nu äter du väl ingen SKIT mer, va??? FOKUSERA, är du snäll!!



- OK! Jag ska ALDRIG äta nåt vasst eller olämpligt igen!

(mummel, kanske, mummel...)


- VA?????? Sa du nåt??



- Nä. Kolla där borta - är det en fluga eller nåt??


- Hmmm. Kan man lita på detta, tro??


Annars började fredagsmorgonen lugnt och skönt...



Blå timmen kom och gick.

Meditativt...



Funderade över dagens middag; man kanske skulle göra den där Thai-inspirerade korvgrytan från ICA Buffé, som Anna tipsade om??

Korv Stroganoff med "en touch of Thai"...

Sagt och gjort. Det fick bli den!

Att en enda liten ingrediens kan göra sån skillnad:




Denna burk var anledningen till att det blev ett litet "Hallelujah-moment" hemma hos oss idag...


Ser gott ut, va?? Det var det också!


 Sedan kan jag ju inte låta bli att köpa VACKER mat!

Men hur blir man mätt på dessa??



Tips, anyone??

Emottages tacksamt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards