LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Mynta - 24 januari 2009 20:30


...brukar alltid funka.

Snöade in på min gamla favve; Kate Bush.

ALLTID lika fantastisk!


Denna låt är från skivan "The Sensual World"

Låten heter också just "The Sensual World".



Av Mynta - 24 januari 2009 17:47


...underbara idiot!!!


Hur kunde du vara så ofantligt korkad?

Det trodde jag faktiskt inte om dig...


Så här var det:


Igår skulle jag sy ett draperi som ska hänga i dörrhålet mellan kök & vardagsrum. Fållade draperiets ovankant. Hängde sedan upp det i stången i dörröppningen för att kunna nåla upp nederkanten direkt på plats:



Sätter mig på golvet och ska börja nåla. Upptäcker att tyget är onödigt långt. Beslutar mig för att hämta en sax för att klippa av en bit tyg nedtill. Lämnar nåldynan på golvet, går iväg för att hämta saxen.


Kommer tillbaka:



Men - vad fanken? Var är alla nålar?? Och VEM har tuggat isönder min fina nåldyna som dottern gjort åt mig för några år sedan...??


Svar:



Jag hittade nålarna - BREDVID nåldynan på golvet. Snyggt urplockade.

Var detta nu ALLA nålar??

Eller hade någon slunkit ner i någons ständigt hungriga mage??

Ville nästan inte bara tänka tanken!!


Vad göra??


Fanns ju inget annat än att ringa djursjukhuset för rådfrågning.

"Kom in direkt - vi måste röntga!", blev svaret.


Sagt och gjort. In i bilen med hunden (vi har nästan 6 mil enkel resa dit).

Väl framme blev hon röntgad.

Jodå - inuti lilla "maggen" syntes silhuetten av två nålar...


Två sådana här, alltså:



- Usch & fy & blä!!

Ryyyser vid blotta tanken på att ha sådana inuti min egen mage...

Men jag skulle nog å andra sidan aldrig kommit på tanken att de skulle kunna vara goda att äta...


De behöll vår lilla gräddbulle på djursjukhuset. De ville först och främst försöka få ut nålarna den naturliga vägen - allt för att undvika operation.

Så nu blir hon matad med sparris & spaghetti (det ska förhoppningsvis kapsla in nålarna, och ta med sig dem ut...).

Maken och sonen var inom djursjukhuset idag för att höra hur det hela fortlöpte. Jodå - hon äter med goood aptit, sa de (och log). (Sparris och spaghetti brukar annars inte vara så populär föda hos andra hundar de haft hos sig - men hon åt med stooor aptit!! Tror f-n det! Hon kan ju t o m bli sugen på att äta knappnålar!!) Men annars inget. De hade röntgat henne ännu en gång idag; och nålarna låg kvar på samma ställe...


De ska höra av sig så fort det blir någon vidare utveckling. Annars blir de nog tvungna att operera i alla fall. SUCK. Min lilla, lilla dumskalle!!


Nu går vi runt här hemma och bara inväntar besked. Förhoppningsvis ett positivt sådant.


Under tiden har jag vänt på nåldynan och satt i resterande nålar...

Titta - man kan t o m se några av hennes vita hundhår på den:



Snyft.


Fortsättning följer...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards