LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Mynta - 13 januari 2009 21:13


Hittade ännu en bok på biblioteket som enbart handlade om virkade muddar (el pulsvärmare, som de också kan kallas):


En helt uuunderbar bok!

Kolla bara så mycket fint man kan göra:

Muddar med stjärnor och fin kant...


...muddar med ränder & pärlor...


...och tänka sig; muddar med FÅGLAR!!!    =)


Dessa muddar är över 100 år gamla!! Sååå vackra!!

En oerhört inspirerande bok, alltså. Men jag kan ju inte riktigt det där med att virka...

Hittade ETT mönster på muddar i boken som verkade hyfsat lätt. Iallafall själva muddarna. Dekorationerna blir nog lite värre att göra:



- Kolla! Visst är de helt fanatastiska??

Jag har börjat virka lite på dem. Fast jag valde svartmelerat ullgarn istället för bomullsgarn. De blir lite varmare att ha på, då. Problemet är bara, att det är så himla svårt att urskilja maskorna med mitt val av garn...


...har kommit en liiiten bit på väg...

Men Guud vad rörigt jag har det runt om där jag sitter:

Men det är väl detta som kan kallas kreativt kaos??

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards