LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Mynta - 11 januari 2009 22:57

För några dagar sedan var jag iväg tillsammans med dottern på shoppingtur i Helsingborg.

Vi skulle hämta ut hennes och broderns glasögon hos optikern. När vi väl kommit till stan passade vi på att kolla runt lite i affärerna längs gågatan. Dottern hade fått ett hemmagjort presentkort i julklapp av oss till en affär som heter Tretton. Där säljer de nämligen hennes favoritmärke när det gäller jeans; Cheap Monday.

Jag fick en liten Flashback när vi var inne på Tretton. Kom nämligen ihåg mina egna favoritjeans under min tidiga tonårstid: Gul & Blå. Modellen jag hade hette "Fonzie" Det var en smal stuprörsmodell med hög midja. (Eller hette de förresten "Elvis"? Nu blev jag lite konfunderad, här...)Storasyrran hade Gul & blå "Marilyn". Tajt som attan satt de! Kommer ihåg hur hon låg raklång på golvet för att få på sig dem. Hon fick använda en tång för att dra upp dragkedjan!! Jag ville också ha Marilyn-jeans - men det fick jag inte för mamma. Jag var för ung för en såpass tajt modell. Opassande, helt enkelt. Men jag var nöjd med mina Fonzie. Snäll och lydig liten flicka, va??


Sprang inom Lagerhaus, också. Där tittade jag bl a på de fina äpple- och päronburkarna de har i plast – ren 70-talsretro! Men jag insåg att jag inte skulle ha plats för dem någonstans, så jag struntade i att köpa dem. Lite stolt över mig själv där, faktiskt! Hade det varit för några år sedan, hade jag säkert köpt dem ändå!

Har jag blivit vuxen, tro?

Inte riktigt, tror jag; kunde ju inte släppa de där förbenade äpplena, så jag köpte en grytlapp  samt en grillvante med äpplemönster istället:


 De har jag plats för! De kan hänga på ugnsluckan – hur fint som helst!! 


Vi var inom H&M också. Dottern hittade tröja och linne på rean. Hon hade med sig sina julklappspengar, så hon handlade för egna pengar. Kul för henne att kunna fynda så!

Jag hittade inget som jag ville ha, först. Sedan gick jag bort på mamma-avdelningen (!) och hittade världens finaste tunika för 150 pix!! Tycker inte man behöver vara gravid för att handla mammakläder. Det räcker att vara lite julfet som jag, bara!  =)

 

Visst är den fin? (Fick hänga upp den i badrummet – bäst ljus där för tillfället…)


Gillar färgkombinationerna och mönstret!

 

På väg till Helsingborg passerade vi hastighetsskyltar som jag fortfarande inte kunnat vänja mig vid:


 

Visst ser de lite udda ut??

 

En av mina nyårstankar (Säger tankar istället för löften – känns bättre och mindre kravfullt då!) är att jag ska försöka göra någon sorts sallad eller ”röra” till varje middag vi äter i familjen. Har varit lite lat med det, sista tiden…

 

Idag blev det en vitkåls-och morotssallad (tager-vad –man-haver-sallad).

Den innehöll följande:


 

Den hackade rödlöken mosade jag med gaffel tillsammans med örtsalt, svartpeppar och torkade örter.




Sedan hällde jag på rapsolja och vit balsamvinäger & rörde ihop:


 

Sedan i med strimlad vitkål och tunt skivade morötter. Blanda. Mums!!


 

Vet ni?

Idag hittade jag äntligen Primulor i mataffären! Köpte en vit direkt och satte på matbordet:


- Fiiint!!

Vilket intressant liv man lever...händer omtumlande saker varje dag...    =)

Gäsp.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards