LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Mynta - 7 januari 2009 18:10

På trettonafton för 50 år sedan gifte sig mina föräldrar.

På dagen 34 år senare gifte jag & maken oss.

Det firade vi i måndags!! Det blev en måndag i kärlekens tecken!!

Syrran och jag hade arrangerat en "kidnappning" av mamma & pappa, som

bl a innebar limousineservice (de blev skjutsade i vår skitiga Ford och blev bjudna på "champagne" och snacks i baksätet...), mellanlandning hemma hos syrran som bjöd på ytterligare "champagne" & snittar. Sedan bar det iväg med stadsbuss (som pappa för övrigt inte åkt på 20 år) in till mysig restaurang nere vid havet. Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans!

Kvällen avslutades sedan med gott rödvin, klassisk musik och djupa samtal (not) hemma hos syrran. Vi kom inte i säng förrän klockan var 03.30


Rosorna överst i inlägget fick jag & maken av syrran och hennes make - jättefina!!. De vita liljorna köpte jag åt oss själva på bröllopsdagen.

Det doftar vidunderligt gott i hela vardagsrummet, där de nu står!


Såhär dags på året blir jag alltid sugen på nya växter att pynta fönsterna med! Det har varit en sådan där gnistrande vit och kall vinterdag här hemma idag, och solen har lyst genom de (enormt smutsiga) fönsterna. Då kände jag att vi behövde "fylla på" lite i fönsterkarmarna. Gav mig iväg till lokala mataffären (behövde även fylla på i kylen!). Var mest sugen på att skaffa Primulor. Älskar Primulor!! Men se - det hade de inga. I brist på detta köpte jag en enkel ampellilja, som är så tacksamma att sköta:



Affären sålde även ut allt sitt julpynt för halva priset. Kunde inte gå förbi denna underbara "pärla", som endast kostade 35 kr när rabatten var dragen:


Visst har stjärnor även ett liv EFTER jul??

Denna var gjord av glas & metall.

Skymtar ni förresten julgranen ute i trädgården - till vänster i bild?

Vår "gamla" julgran"!

Den har fått ett andra liv ute i trädgården, nu.


 Efter mataffären tog jag en tur inom biblioteket.

Kom hem med ett litet "fynd":


En bok från 1977.


VAD JAG ÖNSKAR ATT JAG KUNDE VIRKA!!!



Men kan HON (bild ur samma bok), så ska väl jag också BANNE MIG kunna lära mig??


Hur svårt kan det vara??


Kolla bara vad jag hade kunnat göra då:


T ex virka sådana här fantastiskt fina blommor,



...eller virka vackra uddkanter på allehanda ting...



...eller virka en cool mössa och ett par vantar åt dottern (hon hade skrikit högt och slängt ut dem genom fönstret...) Notera förresten de urhäftiga 70-talsglasögonen!



...eller så hade jag kunnat bli en lycklig bärare (NOT!) av denna urtjusiga fransväst   =)



...eller kanske haft enorm nytta (que?) av denna virkade lökpåse (?) att förvara på väl synlig plats i köket...



Jag hade också kunnat VIRKA mina egna kaktusar och fyllt fönsterbrädorna med dem!!!


Nej, men skämt åsido - bortsett från de tre sista bilderna, så menar jag faktiskt allvar!! Jag VILL kunna virka!! Ska se om jag har tålamod ÄNNU en gång att sätta mig ner och försöka...


Med mig hem från bibblan hade jag även:


Sådant här går jag också igång på!!

Helt underbart!


Kolla bara dessa:


Broderade fantasibaggar!! Hur coola som helst!!


En tredje bok fick också följa med mig hem:


...tänkte få lite inspiration till vardagen som sätter igång med full fart i och med morgondagen, då båda barnen börjar skolan, och maken också börjar jobba igen...själv har jag ledigt ett par dagar till - härligt!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards