LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 25 september 2008

Av Mynta - 25 september 2008 14:16


...inte gå så långt för att få inspiration - idag behövde jag inte gå längre än till mitt eget vardagsrum, för att kreativitetsnerven skulle få sig en liten skjuts. Kolla här, bara:



Ja, jag vet att jag sagt det förut; men färgen på min Purpuroxalis (Lyckoklöver) är heeelt enastående när solen lyser igenom bladverket!!

Jag kan liksom inte förmå mig att bara passera - måste stanna upp och ta in...


De här är ju inte heller så dumma:


Fröställningar från vallmo.


Har en annan sort  också:


Är otroligt svag för formen på själva frökapseln.

- Måste skapa något NUUUU!!!

Av Mynta - 25 september 2008 12:58


...visst är det så??

Vanliga, hederliga scones gör en aldrig beviken, eller hur?


Kom på att det var evigheter sedan jag bakade något sist...

Hälften av sconesen fick favvemüslin på toppen, resten fick råströsocker.




Mmmm...ska nog baka lite oftare...


Nej; nu ska jag fika!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards