LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 19 september 2008

Av Mynta - 19 september 2008 21:54


(...tror ni jag fintade hit några stackars Googlare, nu??)


...men jag far inte med några lögner - bara halva sanningar;

jag åt brunch idag, och den innehöll bl a goda droppar från hans citronolivolja...


Skivade de gröna tomaterna samt en krum squash som jag lyckades rädda undan första frosten...



Sedan stekte jag dem på hög värme i citronolivolja + vanlig olivolja.

Saltade med flingsalt och öste på Timjan (min favvekrydda!)



Smulade över fetaost, bredde tre (gillar treenighet...) Finncrisp med Bregott, lade på rökt skinka & röd köpetomat. Isvatten till.


-Vassegoa!! (Skånska för "Låt er väl smaka!")



Instant pimp del 2


På mitt kära Åhléns fann jag ju även denna filtbrosch - slet av broschnålen och började sy fast den på vänster jackärm - precis som en tatuering!!

Rätt coolt, va?

 


Pimpningen lär fortsätta...


Av Mynta - 19 september 2008 08:20


Gjorde ett besök i stora staden igår - bristen på någon slags frisyr har varit påtaglig under många morgontoalett-sessioner...klämmor, hårband, spray m m, kunde inte längre dölja det faktum att något borde göras...

Körde således in till staden och chansade på drop in-tid hos frisören - och se; de kunde klippa mig omedelbums! Såå skönt att vara lättfriserad igen!!


När man väl kört de där 5,5 milen, får man ju passa på att springa igenom lite affärer för att liksom fylla på inspirationskontot ( & nagga bankkontot?). Igår var jag nog lite grön...



I skolen icke förakta Clas Ohlson - ty där finnes ibland små (s)katter bland ett till synes oändligt antal hermeliner...dessa fick ersätta ett antal sorgliga skepnader i köksskåpet hemma - fina, va? Känns 70-tal!


Min eviga kärlekshistoria med Åhléns lär aldrig ta slut:


Hittade denna lilla filtbrosch (lilla & lilla - den mäter 12x12cm!).


När vi ändå är inne på grönt, så tog jag in lite från trädgården också:


...tog in de få tomater som fanns kvar, plus lite vindruvor.

Tänkte faktiskt steka de gröna tomaterna i lite olivolja & flingsalt senare idag - mamma påstår att det ska vara så gott! (Kommer ni ihåg filmen (och boken av Fannie Flagg); "Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café - visst var den bra?? I filmen panerade de sina tomater - det tänker inte jag göra idag - känns fräschare att bara steka dem som de är...)


Kånkade in ytterligare en grön vän igårkväll:


...eller rättare sagt; maken fick kånka in...den här vännen har nämligen blivit ordentligt stor & tung! Jag fegade ur efter att ha hört meteorologen igårkväll - det skulle bli en kall natt...


Såhär ser utsikten från vårt toafönster ut på morgnarna nu

när det börjat bli lite kyligare:


...iskalla dimmor och frostkysst gräs - en rätt vacker syn, ändå!




Förde undan min gröna "skördeskål" på frukostbordet och blev genast varse hur vackert det blev tillsammans med mina plockade rödklöverblommor från hundpromenaden samt kandelabern; var ju tvungen att föreviga!

(nej; jag tänder inte ALLA ljusen i kandelabern på en gång på morgonen - man får väl hushålla med resurserna - en av mina "snålevarianter"... =) )

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards