LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 14 september 2008

Av Mynta - 14 september 2008 10:17


Jag vet att vi bor i ett avlångt land, och att flera av er haft höst länge nu, men inledningen av den börjar bli så påtaglig här nere i Skåne nu, att jag inte kan låta bli att låta höstkänslorna få ta plats här...


Bara en sådan sak att vi haft 2,4 plusgrader här inatt...

Vi har inte dragit igång värmen på elementen än (satsar på första oktober...?), så det kändes faktiskt riktigt kyligt på golven imorse när man steg upp!


Fick tända en mysbrasa i kaminen - härligt!


Maken klippte gräset igår - sista gången för säsongen, tro?


Rabatten under burspråket ser fortfarande grön och fin ut, dock:


Årets omgång vippvallmor blev inte riktigt lika höga som i fjor, då de nuddade takskägget...


Passade på att ta in en kvist av de enda blommorna som blommar i vår trädgård:


- Mattram!


Vindruvsstocken dignar av vindruvor:


...och olivträdet stormtrivs fortfarande utomhus:


Det ska ju t o m tåla en omgång frost, sägs det!


Annars har jag faktiskt börjat ta in en del växter, nu:


"Pengaträdet" har fått komma in...



Likaså Myrtenträdet...



...samt min svarta fetblading (vet ej vad den heter...):


Största problemet just nu är var alla växter som jag tar in ska få plats...

dagens I-landsproblem, eller? De blir ju bara större för varje år som går!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards