LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Mynta - 12 september 2008 17:51


...till den kategorin hör GARANTERAT denna artikel:


Läs den här på eget bevåg...


Kommentarer överflödiga.


Sov gott! (Mouhaha...)

Av Mynta - 12 september 2008 14:31


NU har tomaterna äntligen börjat mogna!

Dessa blev tydligen gula - kolla formen också (nästan som citroner; eller hur?)!! Undras vad det är för sort?

(Fick plantan av mamma - måste fråga henne.)



Gul är även färgen på min nya städkompis:



-Citronsåpa! Luktar jättegott!!


Gul var också ryggen på en av de böcker jag kom hem med från biblioteket idag:



"Himmel" av Torbjörn Flygt. Läste "Underdog" för några år sedan, som jag tyckte mycket om. Får se om jag gillar denna lika mycket...


Gul är även tonen på toastolens insida - dags att göra nåt tråkigt vettigt.

Återkommer...




Av Mynta - 12 september 2008 09:01


...kommer jag ju garanterat att vara med denna kombon, eller hur?



- Fick ju min Persiljescarfs i brevlådan igår (som jag köpt på Signerat)!

Blev helnöjd!! Visst är den läcker?? Här har hon som vanligt fått till det med läckra färgkombinationer & mönster - och allt är av återvunnen textil (t om bollfransen!!)!

Mycket cool tillsammans med min nypimpade (återvunna??) jacka...


Samma dag kom ännu en leverans:


Hmmm...


Nej, det är INTE vad ni tror att det är - det är ju "svamppulver" från min goda bloggvän Winnerhorse!! TACK snälla du - nu ska här testas!

Winnerhorse tyckte så synd om mig när jag bara hittade sex kantareller på min senaste svamputflykt, så hon skickade sitt egenhändigt tillverkade svamppulver, gjort av torkad svart trumpetsvamp. Pulvret kan man strö i olika maträtter vid tillagning. Tycker jag låter mycket intressant & gott!


Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas:


- DET ÄR KUL ATT BLOGGA!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards