LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Mynta - 1 september 2008 09:04


En kväll i somras var jag på väg hem från mitt arbete. Det hade varit en stressig dag, och jag såg fram emot att få komma hem och ta det lugnt...

I bilens baklucka doftade fyra nybakta pizzor som jag hade inhandlat, eftersom orken inte räckte till att ställa mig vid spisen för att kocka när jag kom hem (nejmen; usch & fy!!).


Cirka tre kilometer hemifrån börjar bilen plötsligt att uppföra sig konstigt; den började "hacka", och "ströp" liksom sig själv. Jag lade den i friläge och rullade in till kanten. Försökte starta den, men den lät helt förskräckligt och vägrade. Ringde maken med mobilen - han kom och hämtade mig och pizzorna. Nästa dag bogserade vi hem bilen, och maken kunde konstatera att motorn hade skurit. Goodbye till den bilen, alltså.


Panik. Vad göra? Vi MÅSTE ha två fungerande bilar!!

Satte oss vid datorn och kollade alla möjliga bilannonser. Fann några intressanta objekt, och maken gav sig iväg för att se om någon kunde vara något att satsa på. Jodå; han kom hem med en Ford Mondeo kombi för 12 000 kr. Vit. Med svarta rutor och Tribaldekaler i silver utanpå de svarta rutorna. Blåsilvrig rattmuff med Tribaldekor, handbroms med Tribals (!), bilbältesdekor (tribals)...trodde jag skulle avlida!!


Jag for ut och började pilla loss all tribaldekor jag kunde hitta, rattmuffen flög av i en handvändning, handbromsen strippades, samt bilbältena. Pust.


Nu kände jag att jag måste göra denna bil till "min egen". Hur göra då?

Min förra såg ut såhär:



...man måste ju gynna den lokala majblommeföreningen (och barnen!!), eller hur?


Funderade ett tag, och gav mig iväg för att fixa...



...självhäftande vinyl på rulle. Ultramarin, förstås!!

Nu sitter jag och klipper ut olika dekorer varje dag. Dagsformen avgör vad det ska bli. Än så länge ser det ut såhär:



...detta är bara början. Det ska bli MYCKET mer!! Längs hela sidan, fram över huven (ner över kofångaren), och bak på bakluckan...


-Inga problem att hitta den bland alla bilar på den stora köpcentrumsparkeringen, längre!


(Noterade ni förresten, på bilden med vinylrullen, att till höger om rullen låg min pimpade ljusslinga?? Hade den tänd ca tre gånger kanske, sedan sade det "poff", och den gick åt skogen...försökte byta alla lampor i slingan, men se - det gick inte. Suck. Har således fått köpa en NY slinga, som jag snällt får pimpa om. Får se om & när...)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards